• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

*Speciale* voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrTape

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2014
L.s.

In het bijgevoegde bestand heb ik een tweetal tabellen.
In de bovenste tabel een opsomming wat er op een dag nodig is.
Dit is een code bestaande uit letters en als laatste een cijfer voor het benodigde aantal.

Daaronder een tabel op namen.
Achter de namen zijn de code's toegevoegd die die persoon op die dag moet gaan doen.

Nu wil ik graag dat in de bovenste tabel de code van kleur veranderd afhankelijk of het aantal gehaald is, of er nog te weinig personen die code hebben.
bv 4 sept, alleen een IH moet nog bij een persoon worden weggezet en is derhalve oranje.
Alle andere zijn groen, omdat het aantal is weggezet.

Ik vermoed dat het met een formule met rechts c.q. links moet gebeuren.
Maar in elke cel van de bovenste tabel kan bij een dag steeds een andere code komen te staan.
Lastig is ook dat het soms 3 en soms 4 *items* zijn.

Is dit mogelijk mbv een formule in de voorwaardelijke opmaak, of moet ik gebruik gaan maken van hulpcellen?

bvd.
Ernie

Bijlagen

Op 5 september staat in de bovenste tabel IH1 en in de onderste tabel staat IH op die dag bij Piet11.
Wat valt er dan aan IH nog "weg te zetten" (vreemd woordgebruik is dat)?

@zapatr

Oeps een foutje mijnerzijds.
bovenin had IH2 moeten zijn.

Mea Culpa.

Hallo Jean-Paul

Zo te zien werkt dit exact zoals ik het zou willen.
Ga de formule nu in mijn originele bestand verwerken.

Hartelijk dank.

Ernie

Hallo Jean-Paul.

ik heb geprobeerd om jouw oplossing in de voorwaardelijke opmaak te kopieren.
In één cel (zeg maar de linksboven cel) lukt dit wel, maar als ik daarna de overige cellen met de vulgreep verder aanmaak, gaat het niet goed.
Ik heb hierna in jouw voorbeeld bestand in de formuleteksten gekeken.
Ik zie hierin echter geen regelmatigheid in.
Met name de verwijzing naar de cellen in de *Deel* *Rechts* en *lengte* wijken af als ik naar jouw voorbeeld kijk.

Moet ik steeds in iedere cel een nieuwe voorwaardelijke opmaak maken, of kan er toch iets met de vulgreep?

B.v.d.

Ernie

Moet normaal kunnen kopieren met de vulgreep gaan, maar staan de $ tekens juist, anders post het bestand even, indien er gevoelige informatie instaat kan het ook via prive mail, ik ben nu even weg tot vanavond.

MrTape,
je zou ook met 1 regel kunnen volstaan.
Selecteer B3:E16, kies in het menu "Voorw. opmaak", wis alle voorwaarden die er staan, en stel in als enige formule:
Code:
=EN(B3>0;--RECHTS(B3;1)>AANTAL.ALS(B$18:B$42;LINKS(B3;LENGTE(B3)-1)))
Dit wijkt niet veel af van wat JeanPaul schreef. Diens formule zou ook moeten werken.

@Jean-Paul en zapatr.
Hartelijk dank voor de hulp.

Het was best wel veel werk om de geveolige info uit het bestand te halen.
Heb nu gewerkt met enkele hulprijen, waarin ik delen van de geopperde formules heb gebruikt om te komen tot het juiste resultaat.
Uit eindelijk was dit stukken sneller dan het bestand te kuisen.

Nogmaals bedankt.

grt. Ernie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan