L.s.
In het bijgevoegde bestand heb ik een tweetal tabellen.
In de bovenste tabel een opsomming wat er op een dag nodig is.
Dit is een code bestaande uit letters en als laatste een cijfer voor het benodigde aantal.
Daaronder een tabel op namen.
Achter de namen zijn de code's toegevoegd die die persoon op die dag moet gaan doen.
Nu wil ik graag dat in de bovenste tabel de code van kleur veranderd afhankelijk of het aantal gehaald is, of er nog te weinig personen die code hebben.
bv 4 sept, alleen een IH moet nog bij een persoon worden weggezet en is derhalve oranje.
Alle andere zijn groen, omdat het aantal is weggezet.
Ik vermoed dat het met een formule met rechts c.q. links moet gebeuren.
Maar in elke cel van de bovenste tabel kan bij een dag steeds een andere code komen te staan.
Lastig is ook dat het soms 3 en soms 4 *items* zijn.
Is dit mogelijk mbv een formule in de voorwaardelijke opmaak, of moet ik gebruik gaan maken van hulpcellen?
bvd.
Ernie
In het bijgevoegde bestand heb ik een tweetal tabellen.
In de bovenste tabel een opsomming wat er op een dag nodig is.
Dit is een code bestaande uit letters en als laatste een cijfer voor het benodigde aantal.
Daaronder een tabel op namen.
Achter de namen zijn de code's toegevoegd die die persoon op die dag moet gaan doen.
Nu wil ik graag dat in de bovenste tabel de code van kleur veranderd afhankelijk of het aantal gehaald is, of er nog te weinig personen die code hebben.
bv 4 sept, alleen een IH moet nog bij een persoon worden weggezet en is derhalve oranje.
Alle andere zijn groen, omdat het aantal is weggezet.
Ik vermoed dat het met een formule met rechts c.q. links moet gebeuren.
Maar in elke cel van de bovenste tabel kan bij een dag steeds een andere code komen te staan.
Lastig is ook dat het soms 3 en soms 4 *items* zijn.
Is dit mogelijk mbv een formule in de voorwaardelijke opmaak, of moet ik gebruik gaan maken van hulpcellen?
bvd.
Ernie