specificaties moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hallo,

Ik kan een mainboard van iemand overnemen, maar ik weet niet precies wat de specificaties betekenen. Is er iemand die me die uit wil leggen. Het gaat om:

2x SDRAM Wat betekent dit?
3xPCI Betekent dit dat er 3 pci sloten aanwezig zijn
2xUSB . Betekent dit dat er 2 usb uitgangen zijn?
1xAGP Wat betekent dit?

Ik hoor het heel erg graag.

Mvg, Leonie

Geplaatst door goudvis123

2x SDRAM Wat betekent dit?
3xPCI Betekent dit dat er 3 pci sloten aanwezig zijn
2xUSB . Betekent dit dat er 2 usb uitgangen zijn?
1xAGP Wat betekent dit?

er zijn 2 slots voor 2 reepjes SD-ram (168 pins)
3 PCI sloten, 2USB aansluitingen en 1 AGP (grafische poort t.b.v. videokaart).

Nuttig om te weten is de gebruikte chipset, aan de hand daarvan kun je uitzoeken welke processors ondersteund worden.

2x SDRAM Wat betekent dit? 2 sleuven voor geheugen
3xPCI Betekent dit dat er 3 pci sloten aanwezig zijn ,ja 3 pci sloten waar je kaarten in kan stoppen.
2xUSB . Betekent dit dat er 2 usb uitgangen zijn? ,ja 2 usb poorten
1xAGP Wat betekent dit? agp is voor je vga kaart (videokaart om je beeldscherm aan te sturen)

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Wat bedoel je met
2 reepjes SD-ram (168 pins) in?

En wat is precies een chipset?

Ik hoor het weer graag.

Mvg. Leonie

SD-ram is het (werk) geheugen van een computer.

De chipset is een set chips die op het moederbord zitten en de processor ondersteunen en de verbinding met de verschillende onderdelen verzorgen.

is de chipset dan het "slot" van de processor, of heeft de processor geen slot. Zoja/nee hoe is de processor met het moederbord verbonden?

Verder kom ik een heleboel termen tegen die betrekking op het moederbord hebben waarvan ik niet weet wat ze betekenen. Ik zou er heel graag wat hulp bij krijgen. Het is een hele lijst:
Komt ie:

Wat betekent:
Front Side Bus:
Socket:
Bios:
Lan poorten:
Firewire:
Geluid: b.v. Realtek ALC650 6-Channel CODEC. Hoe zit dat. Geluid gaat toch via een geluidskaart?
Opslagcapaciteiten: v.b. NVIDIA nForce2 MCP-T:-2 x UltraDMA 133/100/66/33:Silicon Image Sil 3112A RAID Controller: Ik neem aan dat met het opslagcapaciteiten de harde schijf bedoelt word?
Wat betekenen de voorbeelden?

Verder nog wat losse termen waarvan ik graag zou weten wat het betekent.

FSB 400/333/266/200 MHz
FSB 400/333/266 MHz.

2x UDMA 100/66/33Mhz.

ATA 133

3x DDR sloten. Wat is een DDR slot?

2 IDE poorten Ultra DMA100

Alvast harstikke bedankt voor je hulp.

Mvg. Leonie

Ik denk het wel. Moet je alleen wel van het bestaan van zo'n site afweten, duzz bedankt voor de tip.
Als ik nog meer vragen heb die ik daar niet kan vinden, kom ik weer terug op dit forum. Wil namelijk graag van alles weten. Echt heel erg handig die site. Nogmaals bedankt voor de Tip.

Groetjes, Leonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan