• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Specifieke Formule voor Formule 1 pool gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

ppgwii

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2011
Hallo,

Ik heb een Formule 1 pool gemaakt in excel voor het seizoen 2021 en nu wil ik deze iets anders hebben voor het seizoen 2022, alleen kan ik daar de juiste formule niet voor vinden.
Het gaat om de voorspellingen van de race (de eerste 10). Nu krijgen de deelnemers nog 6 punten voor de goede voorspelling, Ik zou graag willen dat de deelnemers bijvoorbeeld 25 punten krijgen voor de juiste plek, 18 punten bij 1 plek verschil en 15 punten bij 2 plekken verschil, en meer dan 3 plekken verschil 0 punten

Voorbeeld :

Voorspelling is: 1 Verstappen - 2 Hamilton - 3 Perez - 4 Russel - 5 Norris
Uitslag wordt bv: 1 Verstappen - 2 Russel- 3 Hamilton- 4 Bottas en 5 Perez

Het zou dan moeten worden( voorspelling): Verstappen 25 pnt, Hamilton 18 (1 plek verschil met uitslag), Perez 15 punten (2 plekken verschil) Russel 15 punten (2 plekken verschil), Perez 15 punten (2 plekken verschil en Norris en Bottas 0 (meer dan 3 plekken verschil) Met 3 plekken en meer verschil krijg je dus 0 punten

(Nu heb ik dus 6 punten voor de juiste positie, 1 punt voor in de top 10 maar op de foute positie en 0 voor niet in de top 10)

Ik heb de sheet bijgevoegd met in het geel wat ik als bovenstaande zou willen. Is dit mogelijk?
Alvast bedankt

PS: Op de sheet staan een paar opmerkingen voor wat ik bedoel (onder punten van de uitslag)

Bijlagen

Ja, zo bedoel ik het. Bedankt. Ik heb het doorgevoerd naar de betreffende cellen van de 3 deelnemers, zonder coureurs ingevuld te hebben, echter dan blijven er wel punten in de cellen staan die eigenlijk 0 zouden moeten zijn (deelnemer 2 en 3) Zie bijlage

Bijlagen

Ik heb de formules met Dollartekens vastgezet. of niet :). Dan krijg je zoiets:
Code:
=ALS(B14="";"";ALS(ABS(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B14;KIEZEN({1\2};$L$14:$L$23;$K$14:$K$23);2;ONWAAR);0)-$A14)>2;0;VERT.ZOEKEN(ABS(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B14;KIEZEN({1\2};$L$14:$L$23;$K$14:$K$23);2;ONWAAR);0)-$A14);Puntentabel;2;ONWAAR)))

Nogmaals bedankt voor uw hulp. Er zit echter nog een foutje in. zie bijlage. Er blijven in de eerste twee posities nog punten staan terwijl de "uitslag" niet is ingevuld.

Bijlagen

Het gaat er dus om dat als de betreffende voorspelling-cellen leeg zijn, zij ook geen 25, 18 of 15 punten geven

Bijna goed

Het moet dus zo zijn bij de voorspelling dat achter de twee eerste coureurs ook de 0 blijft staan en geen 18 of 15. Bij de rest nr 3 tm 10 uit de voorspelling klopt het namelijk wel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zou iemand mij met bovenstaande vraag verder kunnen helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan