• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Specifieke gegevens van ander tabblad selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartslife

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
22
Nog geen uurtje geleden heb ik de vorige vraag gesteld en daar kwam een goed werkend antwoord uit van WiGi. Maar zoals dat vaak gaat als je snel vooruit wordt geholpen... juist dat smaakt naar meer.

Ik heb dus bepaalde gegevens die verzameld moeten worden van een invoerblad. Op basis van een waarde (1 in de range G2:G76). En dat werkt perfect met onderstaande code van WiGi.

Code:
Sub VindWaarde()
  
    Dim c As Range
    Dim firstAddress As String
    Dim rStartCel As Range
    Dim lAantal As Long
    
'========================================
'Verander de start-cel indien nodig
    Set rStartCel = Sheets("Verzameling_LB8474").Range("A1")
'========================================
'Maak Verzamelingsblad leeg
    Sheets("Verzameling_LB8474").Range("A:G").Clear
'========================================
    
    With Sheets("LB-8474").Range("G2:G76")
        Set c = .Find(1, LookIn:=xlValues)
        If Not c Is Nothing Then
            firstAddress = c.Address
            Do
                lAantal = lAantal + 1
                c.Offset(0, -6).Resize(1, 7).Copy rStartCel.Offset(lAantal - 1)
                Set c = .FindNext(c)
            Loop While Not c Is Nothing And c.Address <> firstAddress
        End If
    End With
    
End Sub

Ik dacht, dan kan ik de rest wel zelf.... wishful thinking... helaas.

Het volgende is de wens die ik nu heb:

Ik zou graag weer selecteren (en kopieren) op die waarde: "1"
Maar dan de alleen de waarde (zonder formules) van de kolommen: No, Omschrijving en Totaalbedrag.

Deze gevens dienen vervolgens terecht te komen op het blad: totaal overzicht
En om precies te zijn vanaf de cellen: A28 (No), B28 (Omschrijving) en K28 (Totaalbedrag) op die manier kan ik weer verder rekenen met de bedragen.

Een voorbeeld bestandje heb ik bij deze post gedaan.
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hmmm, op rij 28 heb je maar plaats voor 1 rij? Terwijl je meer dan 1 rij zou kunnen hebben die een 1 heeft? Dat begrijp ik niet echt.
 
Klopt, er zouden eigenlijk meerdere regels tussen gevoegd moeten worden voor het LB-8474 item.
(Ik kan ook een standaard aantal opnemen voor dit item. Ik kan nog zo'n 25 regels kwijt, zie voorbeeld).

Ik hoop dat je er wat op kunt bedenken... ik zou er erg blij mee zijn!
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb nu zelf een stukje code gefabriceerd die uit het tabblad Verzameling_LB8474 de gegevens weer kopieerd naar een range.

Zeer omslachtig, maar jullie weten vast een betere oplossing waardoor er misschien helemaal geen extra tabblad Verzameling hoeft te komen.

Code:
Sub SelecterenKopieren()
Dim SelectNummer As Range
Dim SelectOmschrijving As Range
Dim SelectTotaalBedrag As Range

With Sheets("Verzameling_LB8474")
    Set SelectNummer = .Range("A4", .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp))
        End With

With Sheets("Verzameling_LB8474")
    Set SelectOmschrijving = .Range("B4", .Range("B" & Rows.Count).End(xlUp))
        End With

With Sheets("Verzameling_LB8474")
    Set SelectTotaalBedrag = .Range("F4", .Range("F" & Rows.Count).End(xlUp))
        End With

SelectNummer.Copy
    Sheets("totaal overzicht").Range("A30").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

SelectOmschrijving.Copy
    Sheets("totaal overzicht").Range("B30").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

SelectTotaalBedrag.Copy
    Sheets("totaal overzicht").Range("M30").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

End Sub

Ik ben benieuwd wat jullie voor me kunnen bedenken...

Het nieuwe bestand is bijgevoegd.

Groeten,

Wilco
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb een voor mij voorlopig redelijk werkende versie van het geheel... de gegevens moesten niet op het eerste maar op het overige blad komen. Ik kon dus alles aanpassen toen ik dat hoorde... aarrghhh!!!

Ik heb gemerkt dat de sortering die ik aan het einde uitvoer (omdat het ophalen van de gegevens eerder in de macro ervoor zorgt dat als je bij item nummer/omschrijving 1 een aantal op hebt gegeven onder aan de lijst komt), op een Excel 2000 versie resulteerd in een foutmelding, iemand suggesties daarvoor?

En de vraag of dit niet wat omslachtig is, blijft bestaan... dus ik hou me de komende dagen nog aanbevolen voor verbeteringen in de code.

Groeten en alvast een prettige jaarwisseling!

Wilco
 

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan