• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Specifieke grafiek maken lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

klunenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Hallo,

Ik zit met een probleem waar ik zelf maar niet uit kom. Google en Excel help kunnen mij het ook niet vertellen. Ik heb getekend hoe ik het zou willen hebben. Ik verwacht dat dat duidelijk maar ik zal het ook beschrijven:

Per maand heb ik dus 6 percentages. Deze zijn onder te verdelen in 3 categorieën. Dat is nu toevallig 80%, 30% en 10%, maar kan net zo goed A, B en C zijn.
Op de x-as wil ik dus per maand 3 categorieën hebben en twee verschillende waarden bij elke categorie.

Hoe krijg ik dit voor elkaar (in Excel 2003 voor Windows)?

2rqgi89.jpg

Alvast bedankt :thumb:

Hoi

Zet die gegevens eens in een Excel bestandje zoals je zelf zou doen voor een andere grafiek. Dan moeten helpers zelf niet dat stuk van het probleem oplossen.

Ja dat is een goed idee. Dus hierbij een voorbeeld bestand. Ik weet niet of ik de gegevens goed gerangschikt heb, maar als ik dat wist dan stelde ik natuurlijk geen vraag ;)

Ik hoop dat het hiermee lukt.

Bijlagen

Hoi,

Ik heb even gekeken en in mijn optiek is het maken van een draaitabel en grafiek hetgene wat je zoekt. Zo heb je de meeste vrijheid om dingen te veranderen....

Groet Bas

Bijlagen

Ja dat bedoelde ik inderdaad!

Ik had zelf ook al een draaitabel geprobeerd, maar kwam er niet uit. Met dit voorbeeld zal het in de toekomst ook wel lukken denk ik.

Bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan