De volgende macro heb ik voor handen:
Het doel is om in de regel waar de cel in staat om er onder een kopie van die regel te maken. Wanneer er in kolom een 'X' staat, dan mag de regel niet verwijdert worden. Wanneer er een 'Y' staat is de opdracht dat er een kopie wordt gemaakt. Zodra er een kopie wordt gemaakt is het de bedoeling dat alle tekst in kolom C t/m H eruit wordt gehaald. Hier zit voor mij nu even de uitdaging. Weet iemand vanaf het dik gedrukte deel de formule zo geschreven moet worden? Als ik dit nl. 'opneem' via de macrowizard, dan is dit direct gekoppeld aan een specifiek rijnummer, en dat is nu net niet de bedoeling, omdat de formule moet kijken naar waar de cel is geselecteerd.
Ik hoor graag.
Alvast bedankt.
Sub regel_invoegen()
' Hiermee voegt u een regel in bij bij het overzicht aanvullende wensen.
If Cells(ActiveCell.Row, 1) = "X" Then
Exit Sub
Else
' BEVEILIGING OPHEFFEN
ActiveSheet.Unprotect ""
' SELECTEREN EN KOPIËREN
ActiveCell.Rows("1:1").EntireRow.Select
Selection.Copy
ActiveCell.Offset(1, 0).Rows("1:1").EntireRow.Select
Selection.Insert Shift:=xlDown
Range ("C:H")
Selection.ClearContents
Application.CutCopyMode = False
' DE GEWENSTE CEL SELECTEREN
ActiveCell.Offset(0, 2).Range("A1").Select
' BLAD BEVEILIGEN
ActiveSheet.Protect "", AllowFiltering:=True
End If
End Sub
Het doel is om in de regel waar de cel in staat om er onder een kopie van die regel te maken. Wanneer er in kolom een 'X' staat, dan mag de regel niet verwijdert worden. Wanneer er een 'Y' staat is de opdracht dat er een kopie wordt gemaakt. Zodra er een kopie wordt gemaakt is het de bedoeling dat alle tekst in kolom C t/m H eruit wordt gehaald. Hier zit voor mij nu even de uitdaging. Weet iemand vanaf het dik gedrukte deel de formule zo geschreven moet worden? Als ik dit nl. 'opneem' via de macrowizard, dan is dit direct gekoppeld aan een specifiek rijnummer, en dat is nu net niet de bedoeling, omdat de formule moet kijken naar waar de cel is geselecteerd.
Ik hoor graag.
Alvast bedankt.
Sub regel_invoegen()
' Hiermee voegt u een regel in bij bij het overzicht aanvullende wensen.
If Cells(ActiveCell.Row, 1) = "X" Then
Exit Sub
Else
' BEVEILIGING OPHEFFEN
ActiveSheet.Unprotect ""
' SELECTEREN EN KOPIËREN
ActiveCell.Rows("1:1").EntireRow.Select
Selection.Copy
ActiveCell.Offset(1, 0).Rows("1:1").EntireRow.Select
Selection.Insert Shift:=xlDown
Range ("C:H")
Selection.ClearContents