• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Specifieke waardes uit een tabel in een nieuw tabel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomTimTam

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2019
Goedemorgen Allen,

In de bijlage vinden jullie een excelbestand met het probleem dat ik ondervindt.

In Tabel 1 zijn 5 kolommen ingevuld met verschillende waardes.
In kolom C staat of een 'T' of een 'C'.
Mijn wens is om alle waardes in de rij waar een T staat in een aparte tabel te zetten en alle waardes waar een C staat ook in een aparte tabel.

In het excelbestand heb ik het verder verduidelijkt.

Is dit mogelijk, en wat is hiervoor de formule die je dient in te voeren in de nieuwe tabellen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Bijlagen

Waarom verschillende tabellen? Je kan toch filteren of een draaitabel gebruiken?

Bijlagen

Ik wil één invulblad maken dat wel 1000 rijen kan bevatten, en één blad als overzicht gebruiken.
Het is me enigszins gelukt (zie bijlage).

Het probleem nu is alleen dat als de waarde ONWAAR is dat hij geen witregel moet geven, maar gewoon niks moet invullen.

In het voorbeeld in de bijlage moet de waarde die nu op G7 en H7 staan eigenlijk op G4 en H4 komen te staan.

Is dit mogelijk?

Bijlagen

Hoi VenA,

Sorry, je hebt gelijk.
Het maken van verschillende draaitabellen is inderdaad een mooie optie. Bedankt hiervoor.
Dan kan ik elk tabel vast laten zetten of op de C of de T.

Alleen liever zou ik het willen zoals opgegeven in het voorbeeld als laatste gestuurd.
Enige probleem is dan nog de witte regels die ik liever niet zou zien zoals beschreven in post #3.

Mocht dit niet mogelijk zijn, dan prima, maar dan weet ik dat.

Alvast bedankt voor je reactie.

Oke top.
Toch wel ingewikkelder dan gewenst.
Optie #2 is dan beter.
Bedankt voor je antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan