• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Specifieke woorden in een RIJ tellen met formule of VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramgg

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Ik ben al tijden bezig om een formule werkend te krijgen om specifieke woorden in een rij te tellen. Het gaat om cellen met een specifiek woord die geteld moeten worden, in dit geval 'Unclaimed'. Het totaal hiervan wil ik in een aparte cel hebben.

Ik heb al ontelbare fora en berichten gezocht en geprobeerd. Formules met COUNTIF, COUNTIFS, SUMPRODUCT etc. heb ik geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik krijg constant foutmeldingen ondanks dat ik alle instructies precies volg. Wat ook niet helpt is dat letterlijk al deze instucties zijn gericht op een range met meerdere kolommen. Ik moet echt alleen de waardes op een enkele rij (T2 t/m AE2) uitrekenen.

Ik werk in een werkblad met meerdere tabbladen, kolommen die voornamelijk verborgen zijn. De cellen die geteld moeten worden krijgen hun waarde vanuit een dropdown-lijst. Kunnen dit wellicht variabelen zijn waardoor mijn formules niet werken?

Ik heb ook een aantal VBA codes geprobeerd aan te passen maar dit werkt tot op heden ook niet.

Wie o wie kan mij helpen?

voorbeeld.png

hallo bram, je bent al geregistreerd in 2009 en je stuurt nog steeds plaatje ipv een echt excel bestand.

de formules werken niet in plaatjes.

Voorbeeld sheet toegevoegd

Excuses, ik ben niet heel ervaren in het vragen van support op een forum. Hierbij een voorbeeldfile. De range C2 t/m N2 moet geteld worden op het woord 'Unclaimed'. Als de formule eindelijk werkt trek ik hem door in het document.

Het totaal van het aantal cellen met 'Unclaimed' moet in T2 komen. Mocht er nog andere informatie nodig zijn dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Bijlagen

Code:
=AANTAL.ALS(Kasper!C2:N2;"Unclaimed")

zou gewoon moeten werken

zo dan?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan