Specs beoordelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flurpsie

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het apparaat precies doet wat 'ie moet doen en dat allemaal met een redelijke snelheid. Als je budget niet meer toelaat, dan is dit wel een aardig apparaatje. Ik ben alleen bang dat je je binnen niet al te lange tijd gaat ergeren aan de snelheid van de machine. Wat het touchscreen betreft; de één zal het leuk vinden, een ander niet.

Dag Quantor,
Wat voor alternatief zou jij dan aanraden? i5 en ander merk met gewoon scherm? Er mag nog wel iets bij qua prijs maar niet teveel voor deze...

mvg
Flurpsie

Er zijn rond de 500 euro zóveel machines te koop, waarbij de verschillen soms klein zijn. Waar ik in de Dell met name 'moeite' mee heb is het feit dat er een 'gewone' hdd inzit (geen SSD dus) én dat die gewone hdd een rotatiesnelheid heeft van 5400 RPM. Daarnaast vind ik het niet meer anno 2014 om een machine te kopen met 4 gig RAM. Zes of 8 is in mijn optiek gangbaar en is tevens optimaal. Daarvoor heb je dan wel een 64 bit systeem nodig. (Wat de Dell ook al heeft) Tot slot denk ik dat voor een ietsje meer bedrag een i5 tot de mogelijkheden moet behoren
De videochip van Intel is in de budgetklasse gangbaar, daar doe je vrij weinig aan.

Samengevat : kijk rond op het w w w , vind een machine in de buurt van het plafond van je budget, maar kijk naar:

- 64 bit (6 of 8 RAM intern geheugen standaard ingebouwd)
- een 'kleine' SSD ingebouwd, al is het maar ééntje van 64 gig (voor de opstartbestanden / Windows)
- een i5 processor.

Als je er één of meerdere gevonden hebt, post ze dan hier, dan laat ik / we onze mening wel weer horen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan