speed touch modem/draytek2200e

Status
Niet open voor verdere reacties.

sadhinoch

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2003
ik heb weer een probleem met de modem/router
soms draait het een week goed soms is de verbinding ineens weg dan na het uit/inschakelen van het modem
gaat het weer een tijdje goed.
ik heb dit al eerder gehad toen de firmware van de router gedownload en het leek goed te gaan maar nu komt het weer terug. wie weet het

kijk es in de logs van de speedtouch
Via je IE kan je de router inkomen en dan staat ergens iets van logs. In de logs kan je dan misschien het probleem vinden.

Wat je ook kan doen is je ISP vertellen van dit probleem. En dan is er een mogelijkheid dat je een andere modem krijgt (een Zyxel Prestige 650 waarschijnlijk). Dit was bij mij oojk het geval.

Wat ook nog kan helpen is je draytek rebooten. ff de stroom eraf halen voor een seconde of 10 en dan er weer op doen.

de router heb ik al vaker gereset en opnieuw ingesteld maar dit helpt ook niet ik denk dus dat het aan het modem ligt

das een heel goede mogelijkheid, maar als je de foutmelding bekijkt die de logs weergeven ben je al een stapje verder.
Speedtouch modems zijn ook troep van de bovenste plank, bij mijn adsl provider mocht ik hem inruilen voor een Zyxel. Die heb ik nu gebridged naar mijn draytek en dat werkt helemaal perfect.

De modem lijkt me het handigst. daar zie je (als je via je internetbrowser naar je modem toe gaat) de laatste 30 gebeurtenissen staan. Als daar ergens tussen staat "xDSL line down" en dan ff later weer "xDSL Line Up" en dat zich een aantal keer herhaalt kan je zeggen dat het aan je ISP ligt (Of aan je splitter/splitpoint, maar daar ga ik niet van uit)

als ik naar het modem toe ga kan ik deze gegevens niet ontdekken dus weet ik het ook even niet

ik zal ook nog wel bij planet informeren voor een ander modem maar ik ben bang dat ze daar niet meer
intrappen ik heb al drie jaar adsl en het modem gekocht en niet gratis gekregen dus dat is afwachten

Jah dat is cker jammer. Als het de ST 510 is, weet ik cker dat die optie er wel inzit, dus moet je ff verder zoeken, ik heb hem zelf niet meer dus ik kan het niet uitzoeken voor je,
desnoods kan je met een telnet ook nog de logs bekijken, dan zie je alle logs ipv de laatste 30, maar de laatste 30 is gnoeg denk ik...

het modem is de speed touch home die word volgens mij al een tijd niet meer geleverd.
maar daar zit die optie niet op.
maar ik probeer nog wel wat, misschien het modem eerst opnieuw installeren

heb inmiddels het modem en de router gereset en opnieuw geconfigureerd en nu draait het al weer drie dagen probleemloos, even afwachten dus.

alles blijft nu goed werken dus hopelijk is het opgelost en bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan