SpeedFan & Cool & Quite

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eupeithes

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
7
Hallo mensen,

Ik kan in mijn Bios om energie te besparen en het geluid te reduceren SpeeFan en Cool & Quit aanzetten.

Herstel: ik bedoelde Q-fan in het Bios. Wat een sukkel ben ik....

Kan dit naast elkaar of zit het elkaar in de weg?

Wat betreft Cool & Quite: ik las dat ik het energieschema hiervoor op Minimale Belasting mot zetten. Nu heb ik alle energieschema's gewist, omdat ik maar één schema gebruik, nl. mijn eigen. Werkt Cool & Quite niet als ik mijn eigen energieschema gebruik?

Gr.

Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet twee programma's je temperatuur laten regelen. Lijkt mij vragen om problemen, en waarom zou je?
Gebruik gewoon het profiel wat beschreven staat in de Cool'nQuit readme, dan weet je zeker dat je de goede dingen doet.
 
Je hebt Cool'n Quiet toch geïnstalleerd vanaf de cd die bij je moederbord zit?
Daar zit ook een readme bij als ik mij goed herinner.

Edit:
Hier staat ook de nodige info trouwens.
 
Laatst bewerkt:
In de handleiding staat dat onder Systeem de kloksnelheid tot ca. 800 mhz zou moeten dalen. Bij mij gebeurt dat niet. Ik heb de instellingen gedaan zoals voorgeschreven.
 
Helaas kan ik je niet helpen met Cool'n Quiet. Laatst nog geprobeerd om een systeem met deze functie aan de praat te krijgen, wat alleen maar resulteerde in blauwe schermen.
Daarom gebruik ik nu naar alle tevredenheid SpeedFan om de temperatuur/geluid te regelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan