Speedfan Temp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

winnie de pooh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Hoi,

Ik heb dus gister mijn nieuwe PC in elkaar gezet (met hulp, maar goed). Alles deed et goed en de temp was ook goed in orde.! :D gelukkig.

Nu vandaag start ik me pc op even ook gelijk speedfan aangeklikt even kijken of de temp nog steeds mooi is ;) maar nee opeens is Temp3: 121 Graden!!!:rolleyes:. Met een vlammetje ervoor. Dus ik snel die PC uit. Dat kan niet goed zijn.

Alle fan's draaien.
- standaard fan/koeler van Intel Pentium 4
- 2 fan's. 1 aan de voorkant blaast tegen me HD aan. 1 aan de zijkant blaast beetje tegen processor aan en videokaart.
- koeler van me voeding.

Ze draaien dus allemaal. ik heb nog niks gedaan gewoon pc opgestart en even kijken of de temp in orde is. Niet dus!

Wie heeft er tips? Ik heb ook alles nog even schoongeblazen.

alvast bdankt.

Ik durf me pc niet aan te zetten!

Als Speedfan 121 graden aangeeft, klopt er iets niet.
De waarde is in ieder geval fout, want als de temperatuur in je kast 121 graden is, smelt zo ongeveer alles aan elkaar vast, dus er is waarschijnlijk iets anders mis ;)

Oh. Hmm dat is alvast gerustellend. Hoop ik!. Maar ja ik kan hem een tijde aan laten staan. en even kijken of de temp zakt? Is dat een idee. En anders Speedfan opnieuw instaleren? Ik ga even weer me pc opstarten denk ik.

Ik laat het even weten. Ik zie ook niks vreemd eigenlijk in de kast zelf. Hij is voledig transparant :D us kan alles mooi zien.

En dat vlammetje dat hoor dan ook gewoon? Omdat die temp zo hoog is. Dat zou dan ook een fout zijn? Ik hoop het

Hallo

Alles nieuw ????

Dan vermoed ik toch dat er garantie is .. niet ..??

Wat weet de verkoper hierover meer te vertellen...???

Indien ik iets koop , dan heb ik toch altijd garantie hoor...

Peter

Die waarde van Speedfan is een valse waarde. Kijk even in het Bios wat daar voor temperaturen gegeven worden. Als de pc werkelijk die temperaturen had gehad, dan had je allang alarm uit de pc speaker gehoord.

Hoi,

Ja alles is nieuw. Maar kijk ik heb um uh ... ja zelf ik elkaar gezet. Heb ik dan garantie?.

Maar goed ik ga eerst kijken of die weer zo'n gek hoge temp aangeeft. en kijken of het zakt. anders gaat ie weer helemaal uit en ga ik contact opnemen. Zoals gezegd deed ie het gister helemaal goed:cool:

Geplaatst door crash
Die waarde van Speedfan is een valse waarde. Kijk even in het Bios wat daar voor temperaturen gegeven worden. Als de pc werkelijk die temperaturen had gehad, dan had je allang alarm uit de pc speaker gehoord.

Oke thx ja ik ga even in me bios kijken. Ik laat het even weten.

Toch wel raar dat Speedfan valse waardes aangeeft. En had ik dan ook die hitte niet al moeten voelen?

EDIT: Ik zit nu gewoon in Everest. Heb de stap genomen. En geeft dit aan.

Moederbord: 36 C.
CPU: 44 C.
GPU: 53 C.
GPU Geheugen: 33 C.
Maxtor: 30 C.

In orde dus! toch? Heb echt geen verstand van al die grades etc. :o

Edit 2: Als ik in Speedfan mijn: Speed01 stat nu op 39 naar 40 zet. Gaat ie weer naar die hoge graden. Zal wel foutje zijn. Toch raar. Staat ie op 39 is er niks aan de hand. Ongeveer zelfde waardes dan als Everest.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash

En zoniet was die al wel uitgevallen :p.

Het hoogste wat ik meegemaakt heb met een CPU (2.8, Prescott) is 104*C. en toen viel de PC uit. Was een kwartier niet meer op gang te krijgen overigens.

Je huidige temps zijn in orde hoor poohbeer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan