Hallo,
De ven in mijn pc slaat af en toe aan en maakt dan vrij veel lawaai. Ik voer geen bijzonder zware toepassingen uit en heb ook niet het gevoel dat het aan de warmte van cpu of harddisk ligt. Ik heb speedfan geprobeerd. Dit programmaatje vindt alleen mijn harddisk en die is op zijn heetst 37 graden geweest. Het vreemde is dat de ven aanslaat op de vreemste momenten onafhankelijk van de warmte lijkt het. Ik heb een HP Pavilion t690. Best wel een redelijk krachtige pc (denk ik).
Dit is wat speedfan vindt:
I/O properly initialized
Linked ISA BUS at $0290
Linked Intel 82801FB ICH6 SMBUS at $0400
Scanning ISA BUS at $0290...
Scanning Intel SMBus at $0400...
Unknown Winbond2=$FFFE ID=$3A on SMBus at $2E
SMART Enabled for drive 0
Found WDC WD2000JD-22HBB0 (200,0GB)
End of detection
SMBus msg : Failed reset at end $4C ($40)
SMBus msg : Failed reset at end $6B ($01)
Ik hoop dat iemand bekend is met het programma en mij weet aan te geven of ik iets fout doe. Ik heb geen idee hoe heet mijn processor is op deze manier.
Onder het menuutje CLOCK kan ik kiezen welk moederbord etc....dat moet ik waarschijnlijk gaan invullen?
Ik hoop dat jullie meer weten. Alvast bedankt!
gr,
JW
De ven in mijn pc slaat af en toe aan en maakt dan vrij veel lawaai. Ik voer geen bijzonder zware toepassingen uit en heb ook niet het gevoel dat het aan de warmte van cpu of harddisk ligt. Ik heb speedfan geprobeerd. Dit programmaatje vindt alleen mijn harddisk en die is op zijn heetst 37 graden geweest. Het vreemde is dat de ven aanslaat op de vreemste momenten onafhankelijk van de warmte lijkt het. Ik heb een HP Pavilion t690. Best wel een redelijk krachtige pc (denk ik).
Dit is wat speedfan vindt:
I/O properly initialized
Linked ISA BUS at $0290
Linked Intel 82801FB ICH6 SMBUS at $0400
Scanning ISA BUS at $0290...
Scanning Intel SMBus at $0400...
Unknown Winbond2=$FFFE ID=$3A on SMBus at $2E
SMART Enabled for drive 0
Found WDC WD2000JD-22HBB0 (200,0GB)
End of detection
SMBus msg : Failed reset at end $4C ($40)
SMBus msg : Failed reset at end $6B ($01)
Ik hoop dat iemand bekend is met het programma en mij weet aan te geven of ik iets fout doe. Ik heb geen idee hoe heet mijn processor is op deze manier.
Onder het menuutje CLOCK kan ik kiezen welk moederbord etc....dat moet ik waarschijnlijk gaan invullen?
Ik hoop dat jullie meer weten. Alvast bedankt!
gr,
JW