speedlinq adsl modemprobleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

klungel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Hallo,

Ben ik nou zo'n klungel? Mijn schoonvader enthousiast gemaakt voor internet/mail en hem aan een speedlinq abo geholpen en gedacht ff e.e.a. aan te sluiten. Dus modem (copperjet 1616-2P) geinstalleerd met bijgeleverde CD-ROM. Krijg je bij het laatste scherm de melding: gefeliciteerd...... Niet dus !!! Niet aan de praat te krijgen. Inmiddels tig keer aan de lijn gehangen bij die schandalige helpdesk, maar helpen ho maar; steeds ligt aan ons of aan de PC.
IK geloof er ook niets van want mijn ADSL lampje brandt nog steeds niet (wel op oud speedtouch 510 modem) en als ik al in het modem kan komen (via 172.19.3.1) zie ik ook maar een half scherm, want waar het menu aan de linkerkant zou moeten zitten zie ik alleen maar een wit vlak.
Ik heb volgens mij alles geprobeerd wat in mijn macht ligt, maar het werkt gewoon niet en de dombo's bij de helpdesk kunnen me niet fatsoenlijk door de instellingen leiden, behalve dat ze bevestigen dat de pC instellingen goed zijn. Ik vind de hulp bedroevend slecht en dat voor € 0.70 pm.
Kan iemand mij uit de brand helpen. Graag hoor ik over een soortgelijke ervaring of heb je wellicht de juiste modemsoftware en/of instellingen ?

mijn ADSL lampje brandt nog steeds niet (wel op oud speedtouch 510 modem) en als ik al in het modem kan komen (via 172.19.3.1) zie ik ook maar een half scherm,
Heb je de splitter correct aangesloten?
Als het adsl lampje niet brand, ontvangt de modem gewoon geen signaal, of is stuk.
Dit is NIET afhankelijk van de pc, tenzij.......(normaal brandt lampje altijd)

Soms moet je dmv inloggen in de router een aantal settings doorlopen.
Daarna krijg je pas een adsl lampje, wat altijd brand, ook met afgeschakelde pc.
Als je niet met een normaal scherm in de modem kunt komen, lijkt het een defect in de modem.

Eis dat ze een ander exemplaar toezenden. Of een monteur sturen.

Moet je volgens de handleiding settings in de modem invoeren?

Heb je de splitter correct aangesloten?
Als het adsl lampje niet brand, ontvangt de modem gewoon geen signaal, of is stuk.
Dit is NIET afhankelijk van de pc, tenzij.......(normaal brandt lampje altijd)

Soms moet je dmv inloggen in de router een aantal settings doorlopen.
Daarna krijg je pas een adsl lampje, wat altijd brand, ook met afgeschakelde pc.
Als je niet met een normaal scherm in de modem kunt komen, lijkt het een defect in de modem.

Eis dat ze een ander exemplaar toezenden. Of een monteur sturen.

Moet je volgens de handleiding settings in de modem invoeren?

Dacht ik ook maar ADSL-ampje brandt niet. Wat ik verder niet snap is dat ik de ene keer wel en de andere keer niet in in het modemscherm kan komen. Vandaar ook mijn idee dat er iets met modem(software) aan de hand is.

Ander exemplaar en/of monteur heb ik ook al voorgesteld; zelfs om de kosten te delen maar Speedlinq is zo bereidwillig als een betonnen muur.

Welke handleiding ? Een handleiding is uberhaupt niet aanwezig, dus je mag zelf alles uitzoeken. Sterker nog, de figuur bij de helpdesk meldde heel droog dat als de modem geinstalleerd is, ertoch altijd nog contact met de helpdesk nodig is om de juiste instellingen te kunnen maken. Ik heb ze dan ook verzocht dit soort praktijken voortaan vooraf kenbaar te maken en ook dat daar kosten aan verbonden zijn..!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan