Speedlinq Geen DSL Verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo6

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Berichten
436
Hi,

Soms heb ik een probleem met mijn Speedlinq !

als ik rustig aan de telefoon of op internet zit valt het soms weg met internet zegtie dan : Geen DSL verbinding !?

Wat kan ik hieraan doen ?

DSL Lijn zit er gewoon in !

alvast bedankt, Rambo
 
ALs je het zowel op je telefoon lijn als op je Internet hebt zou ik als ik jou was de (dure) speedlinq lijn toch maar eens bellen
 
heb ik al gedaan ze zeggen dat ik het nog een keer moest nachecken en als het goed zat dan moest ik iemand anders raadplegen :S
 
Loop alle aansluitingen eerst nog eens goed na.Over welk abbo hebben we het en via welk netwerk ?
Kijk ook eens wat er dan in je logfile staat van het modem.
 
Ik internet nu sinds anderhalve maand met speedlinq (20MB). Gegokt en verloren....
Ik dacht met een goedkoop en snel abonnement een goede keuze te maken omdat ik problemen aan mijn kant inmiddels zelf aardig goed kan verhelpen. Maar speedlinq, dat bij mij overigens NOOIT de maximale snelheid haalt, klappert. Dat staat ook in de FAQ's op hun site. Volgens speedlinq kunnen veel lijnen de snelheid niet aan en vliegt internet eruit. Bij mij gebeurt dat vrijwel dagelijks en vorige week was ik internet een heel weekend kwijt. En tja, in het weekend is de helpdesk dicht.
Nee, ik heb er gloeiend veel spijt van. Bellen voor 70 cent per minuut naar de helpdesk heft ook de besparing op van je maandelijkse kosten. Als ik het over mocht doen, ging ik echt naar een ander....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ze gebruiken die brakke modems... ik durf bijna met zekerheid te stellen dat wanner je een GOEDE modem+voip haalt met eventueel nog een router erin, dat je dan GEEN problemen meer zal ondervinden... Moet je alleen wel de modem even handmatig instellen :)

zoiets als de D-Link DVG-1402S

Gebruikte ik ook in de tijd dat ik bij speedlinq zat ;) en ondervond toen geen problemen meer...
 
Dit is nog 's een tip. Helemaal niet aan gedacht. Ik heb nog een goed modem liggen uit de tijd van Demon, ik ga het gauw proberen. Bedankt!:thumb:
 
Dit is nog 's een tip. Helemaal niet aan gedacht. Ik heb nog een goed modem liggen uit de tijd van Demon, ik ga het gauw proberen. Bedankt!:thumb:

graag geholpen...
die speedtouch dingen en andere rommel die KPN/PLANET/HET NET/TELFORT enzovoorts leveren deugen vaak niet helemaal... Kunnen heel weinig hebben als het om DSL op hoge snelheid gaat e.d.

Overigens, ik zag dat je 20Mbit had. Dat is ADSL2+. Denk er om dat je oude modem ADSL 2+ moet ondersteunen, anders werkt die modem niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan