SpeedT330 start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Sinds enige dagen hebben we ipv. Win Me de Xp Pro op de Pc staan en moesten ook onze ADSL verbinding aanpassen .
Nu werken we met de Thomson USB ADSL modem SpeedTouch330 (Belgacom) en dat gaat allemaal prima doch...
Om deze gestart te krijgen moet ik steeds effe de UsB stekker in/uit de poort doen voordat ie z'n lichtjes laat aangaan...daarna géén problemen,tot de volgende keer je terug de Pc opstart,terug hetzelfde..in/uit die stekker...
:eek:
Dat is natuurlijk niet de bedoeling,iemand enig idee waar de fout ligt ?
Op alle 8 UsB poorten gebeurt hetzelfde,alle getest, en de draad/stekker ziet er ook normaal uit .

Greetz
Eric

Ik heb er ook regelmatig gezeur mee.
Mijn provider vertelde me dat het ligt aan het feit dat je de drivers van je USB controllers moet updaten.
Het heeft bij mij NIET gewerkt, maar misschien is het bij jou WEL de oorzaak.

Succes,
Fonz :thumb:

Hoi:thumb:

Denk het niet....andere toestellen op die poort(en) doen alles wel normaal,t'is enkel de modem die je moet in gang zwengelen !

Groet

Dat was ook mijn tegenwerping bij de provider, maar updaten bleef toch hun antwoord.

Succes,

Misschien toch maar es een mailtje naar Belgacom sturen of THOMSON ! !:cool:

Hangt er van af.
Heb je dat ding bij je abonnement gekregen zou ik de provider inlichten.
Heb je 'em zelf gekocht moet je naar Thomson.

:D Oef... alles OK,modem start en loopt prima.
THOMSON reageert niet en Belgacom is ook niet snel in zulks.
Heb dan zelf wat gezocht en bij de USB hardware configuratie zat de fout.
Zo leert men ook nog eens wat nietwaar !

Applaus.
Niets beter dan zelfhulp.
Wat heb je nu precies gedaan?
Misschien helpt die tip anderen ook!

Ach ..als ik dat nu nog juist wist !
Op app.beheer (USB)dacht ik stonden 2 USB modems vermeld hoewel er maar 1 is,dus eentje verwijderd en alles was OK,paar maal opgestart en steeds kwam er leven in.
Tot ! ! Vanavond,nu is't weer van dat en moet ik wederom steeds de stekker uit/in het slot doen.
:confused: :confused:
Intussen heeft Belgacom een tel.nr. doorgestuurd voor "live" hulp,zal morgen ff bellen.
Dus laat dat applaus maar zitten:o

OK,
we wachten af. Houd ons maar op de hoogte. Ben benieuwd hoe het afloopt.
Zou me niets verbazen wanneer ze over USB drivers gaan beginnen. Let maar op.

Hier de reply van THOMSON al .
:rolleyes:
Greetz
Eric

Solution:
I would advice you to try the modem on another pc if that is possible with a newer usb port or another type of usb card then you have on yours. If it works there, then you have to update your usb card and buy a new one. That is because old usb chipsets don't suply enough power and the modem is a high powered device powered by your pc via the usb port. It needs the full 500mA of power.

Thank you for making ALCATEL products part of your Internet Solution.

Kind Regards,
Speedtouch Helpdesk
Tom Meert

Zie je wel.
Heeft dus volgens hun ook met je USB te maken.

Groeten,
Fonz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan