Speedtest resultaat berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Hallo wiskids :)

Sinds enkele dagen heb ik bij mijn provider een upgrade gehad (gratis) van 4 Mb naar 8 Mb.
Provider: Solcon.
Nu was er een manier / berekening om het speedtest resultaat om te zetten naar de werkelijke snelheid.
Hoe ging dat ook alweer?

Ik blijf op verschillende momenten van de dag op zo'n 6500 kbps hangen.

Is mijn behaalde resultaat goed? (screenshot)

Laatst bewerkt:
8 mb staat voor 8 Mbit/s dat is 1 Mb/s theoretisch zou je dus 1000 kB/s moeten halen... in die test haal je 813 kB/s is dus niet de volledige theoretische snelheid.

En je upload is meestal iets van 1/4 van je download.. zou dus iets van 250 kB/s kunnen zijn maar blijft volgens je test steken op 94 kB/s

Alsnog iets om jaloers op te zijn, hahahah :D

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus ondanks het matige resultaat, ben je toch jaloers? :)

Thanx voor de uitleg. Zit dus altijd te klieren met bits en bytes . Maar deze snap ik.:thumb:

Noujah meer op de snelheid, ik zit hier met een max download van 130 kB/s en upload van 40 kB/s ;)

8 bit = 1 Byte

8000 kb = kilobit
1000 kB = kilobyte
1 mB = Megabyte

Als er ergens een kleine b in staat is het meestal een kwestie van delen door 8.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
toch een mooie downloadsnelheid ... kan je in ons apenland belgie niet behalen ! :evil:

:D Ok, Thanx heren.

"apenland" :p :p :p

:D Ok, Thanx heren.

"apenland" :p :p :p

zeker weten ...
387.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan