speedtest resultaten verkeert of wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauljoost

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
hallo allemaal, ik heb internet van online (vroeger was dat orange).
Als ik de upc speedtest doe komt er ongeveer 4.7 mbps uit, maar als ik speedtest.nl doe, komt er 550 kbps uit, hoe komt dit, en hoe kan ik anders mijn internet sneller maken?

kom je daar toevallig niet op 0,6 MB/s uit ipv 0.6Mb/s??

MB=mega byte
Mb=mega bit
1 byte = 8bit

4.8Mb / 8 = 0.6MB

Dan klopt het verhaaltje wel

De speed test geloof ik wel :)

Ik bedoelde met grabit en los op internet.
Daar geef je aan dat je op 0.6Mb / s komt, is dat geen 0.6MB

Ik heb zelf ook van Online internet en het is raar maar waar maar ik heb nooit het gevoel dat de snelheid klopt bij speedtest.nl of speedtest.net De upload geloof ik wel maar de download niet.

Speedtest.nl geeft op dit moment een download snelheid aan van: 29909.8 KByte/sec(+/-23.9278 Mbit)
speedtest.net geeft een download snelheid aan van:
48.53 Mbit

Het record wat ik ooit gehaald heb (was tussen kerst en oud&nieuw 2009/2010 ) was bijna 90 mbit volgens speedtest.net

Wat het vage bij online is weet ik niet maar ik kan nooit 48 laat staat bijna 90 mbit halen terwijl ik een abbo heb van 20 mbit.

Mijn werkelijke snelheid varieert tussen de 1,5 en 2,1 mb/sec. (Woon in Zwolle)

Ik heb zelf ook van Online internet en het is raar maar waar maar ik heb nooit het gevoel dat de snelheid klopt bij speedtest.nl of speedtest.net De upload geloof ik wel maar de download niet.

Speedtest.nl geeft op dit moment een download snelheid aan van: 29909.8 KByte/sec(+/-23.9278 Mbit)
speedtest.net geeft een download snelheid aan van:
48.53 Mbit

Het record wat ik ooit gehaald heb (was tussen kerst en oud&nieuw 2009/2010 ) was bijna 90 mbit volgens speedtest.net

Wat het vage bij online is weet ik niet maar ik kan nooit 48 laat staat bijna 90 mbit halen terwijl ik een abbo heb van 20 mbit.

Mijn werkelijke snelheid varieert tussen de 1,5 en 2,1 mb/sec. (Woon in Zwolle)

maar ik ga mischien overstappen, welke moet ik dan kiezen, ik woon in doetinchem (voor serverafstand?

speedtest.net klopt bij mij altijd netjes.

Ik haal altijd tussen de 18 en 19Mbit.
Als ik download met newsleecher haal ik altijd 2.3 / 2.4 MByte
Klopt netjes.

ps ik heb een ziggo 20Mbit lijntje.

Je zult inderdaad dan moeten kijken naar de afstand... ik zou niet weten waar de centrale van Online staat maar aangezien ik deze snelheid heb zal het niet super ver bij mij vandaan zijn....
Echter ben k zelf niet van plan om binnenkort over te stappen ben super tevreden met Online! (En dan ben ik sinds jaren en veel verschillende providers voor het eerst!)
Als Online over een jaar of zo glasvezel gaat aanbieden in zwolle ben ik nog meer een tevreden klant!

Je zult inderdaad dan moeten kijken naar de afstand... ik zou niet weten waar de centrale van Online staat maar aangezien ik deze snelheid heb zal het niet super ver bij mij vandaan zijn....
Echter ben k zelf niet van plan om binnenkort over te stappen ben super tevreden met Online! (En dan ben ik sinds jaren en veel verschillende providers voor het eerst!)
Als Online over een jaar of zo glasvezel gaat aanbieden in zwolle ben ik nog meer een tevreden klant!

ik heb nu alleen maar gekloot met online telefonie en internet :(, maar ik zoek wel een goede nieuwe provider, bedankt voor jullie berichten :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan