Speedtest UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Aangezien ik vond dat filmpjes wat schokkerig weergegeven werden maar eens even de UPC Speedtest gedaan.
Ik kom niet hoger dan 11.92 Mbps download en 0.85 Mbps Upload, op verschillende tijden gemeten.
Inderdaad veel te traag voor een 25 Mb abbo. In het verleden altijd wel 24 + gehaald gemiddeld met IE 9 en nooit klachten met Flash video's.

Het gekke is nu dat wanneer ik dezelfde test doe met Firefox de snelheid 24.5 Mbps down en 0.83 Up is. Ook webvideo speelt met Firefox prima soepel af.

Zal dit misschien met een update van Internet Explorer 9 te maken hebben ?

Jaap.

Hoi,
ik heb dezelfde snelheden als wat in je eerste test staat. De providers claimen niet voor niets "tot" 20 Mbps, afhankelijk v.d. staat v.d. infrastructuur, afstand tot de wijkcentrale etc.
Of ik nu met IE8 de test doe of met Firefox, de resultaten blijven dezelfde. Zelf kan ik me bijna niet voorstellen dat je met Firefox het dubbele haalt. Ok, het zou iets uit kunnen maken maar niet ineens de dubbele snelheid.
Update: Ik test ook altijd met dezelfde, speedtest.net

Laatst bewerkt:
Er staat bovenin duidelijk Kabelinternet (geen ADSL). En dan is de afstand tot de wijkcentrale niet aan de orde. Die lagere snelheid kan diverse oorzaken hebben. Wat in de veilige modus? Ik heb zelf 60 Mb van UPC en de speedtest geeft dat altijd ook aan.

Nou, vlak na elkaar in IE 9 UPC speedtest, de Ziggo speedtest & speedtest.net gedaan.
Heel vreemd, Ziggo en Speedtest.net geven beide 24.9 download en 1.3 Up terwijl de UPC test nog steeds op zo'n 12 Mb blijft hangen.

Zie wel dat Ziggo dezelfde speedtest gebruikt maar wel een nieuwere versie.

Blijft het probleem van het moeizaam afspelen van web video in IE 9 terwijl dit met Firefox lekker gaat.

Misschien heeft IE 9 een probleempje met het goed weergeven van Flash ?

Gebruik trouwens Windows 7 met een bekabelde verbinding, dus niet draadloos.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan