Speedtouch 120G onder Vista Home Premium 64

Status
Niet open voor verdere reacties.

bataaf

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo,

Zojuist heb ik op een nieuwe pc windows vista geinstalleerd. Nu probeer ik de Speedtoch 120g aan de praat te krijgen, maar dit werkt niet.

Iemand een idee?

BVD

Marc

Wat werkt niet
Inloggen op de speedtoch
Geen verbinding kunnen maken met de Speedtoch
Internet

Heb je ook alle drivers geinstalleerd voor je draadloze netwerkkaart ?
Geeft Apparaatbeheer nog meldingen ?
Wat krijg je voor ip-adres toegewezen via de draadloze netwerkaart ?
Is de Speetoch al eens eerder gebruikt of is deze.
Gebruikt je Kabel of ADSL
Werkt het wel als je via een kabel een verbinding maakt met de Speedtoch, als dat mogelijk is.

Kortom probeer even wat meer info te geven wat je zelf al geprobeerd hebt en welke meldingingn je krijgt en geeft even antwoord op bovenstaande vragen om een beeld te krijgen.

mikeo Wat werkt niet
Inloggen op de speedtoch
Geen verbinding kunnen maken met de Speedtoch
Internet

Heb je ook alle drivers geinstalleerd voor je draadloze netwerkkaart ?
Geeft Apparaatbeheer nog meldingen ?
Wat krijg je voor ip-adres toegewezen via de draadloze netwerkaart ?
Is de Speetoch al eens eerder gebruikt of is deze.
Gebruikt je Kabel of ADSL
Werkt het wel als je via een kabel een verbinding maakt met de Speedtoch, als dat mogelijk is.

Kortom probeer even wat meer info te geven wat je zelf al geprobeerd hebt en welke meldingingn je krijgt en geeft even antwoord op bovenstaande vragen om een beeld te krijgen.

Sorry, was een beetje gefrustreerd omdat Speedtouch geen nieuwe drivers heeft gemaakt. Ik gebruik InternetPlusBellen van de bekende maatschappij, ik heb een SpeedToch 780i modem, en ik gebruik windows vista home premium 64. Dit alles moet Wireless worden//was onder xp ook wireless.

Wanneer ik de speedtoch inplug, geeft vista aan dat hij een onbekend apparaat heeft gevonden. Wanneer ik de XP drivers selecteer om te installeren, springt hij meteen op het beeld dat hij niks kan vinden. Vista drivers worden er niet bijgeleverd. Ik heb ook de nieuwe software van de Speedtoch 120G gedownload, maar geen response.

Ik heb met deze speedtouch jaren lang prima onder XP gewerkt, maar onder vista wil het niet op gang komen. Volgens sommigen moet het wel kunnen.

MVG

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je tegen 2 problemen aan loopt. Je gebruikt een 64 bits versie van Vista. Op zich natuurlijk heel mooi alleen zijn de drivers dan al lastig te gebruiken van een XP versie.

Tweede is inderdaad dat er geen drivers worden gemaakt voor Vista omdat het produkt te oud is.

Ik heb ook wat stukjes gelezend dat bepaalde personen het werkend hebben gekregen dmv de XP drivers maar dat was dan de 32 bits versie.

Ik denk in jouw geval dat je beter een update kunt gaan doen van je draadloze netwerkkaart die wel Vista compatible is en ook 64 bits ondersteunt.

Kaarten zijn tegenwoordig niet duur meer en dat is het probleem van Vista dat bepaalde hardware gewoon niet meer of goed gaat werken.

Bedankt voor je reactie.

Ik heb je advies ten goede genomen, en heb een Sitecom 300N netwerkadapter gekocht. Werkt als een tierelier, en werd meteen gedetecteerd.

Bedankt,

Marc

Blij dat alles weer werkt en graag gedaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan