Speedtouch 330 USB.

Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Berichten
6.492
Geacht Forum,

ik heb eindelijk DSL op m'n desktop PC met XP home. Van Wanadoo middels een Speedtouch 330 USB modem.
Nu gebruik ik ook een laptop(Toshiba M-30 604), die heeft een Wi-Fi kaartje.
Wat moet ik nu aanschaffen om met die laptop ook het www op te kunnen middels die DSL aansluiting?
Zou dat een Sitecom Wireless Home station(Wireless acces point en router) kunnen zijn?
Ik heb volgens mij ergens gelezen dat die Speedtouch voor nogal wat problemen zorgt.
En welke handelingen moet ik uitvoeren?
Alvast bedankt.

Groeten,
Fonz
 
Toen had ik nog geen uitzicht op een super de luxe laptop
Die kreeg ik pas nadat ik al was aangesloten.

:rolleyes:
 
Hoeft niet echt.
Wil alleen weten wat er in m'n vraag staat eigenlijk.
Kan ik morgen even zo'n ding halen,
of niet.............
 
Als je gaat doen wat in je vraag staat,dan is dat mi moeilijk doen als het makkelijk kan.
Daarbij komt dat een USB-modem soms gevoelig kan zijn/is.
Vervolgens wil je een draadloos AP met een router er tussen zetten.Vraagt om de nodige configuratie.
 
Wat is dan de makkelijkste oplossing voor mij?
Ik ben een leek, graag lekentaal.
Omruilen bij Wanadoo is geen optie, duurt me te lang.
 
Misschien is dit een optie:


huidig modem Speedtouch 330 met USB aansluiting inruilen via Wanadoo voor een ADSL modem met netwerkaansluiting

Een router aanschaffen,met een PCMCIA wirelessLAN Pc card voor de laptop.

Dan is het nog een kwestie van aansluiten en installeren: ADSL kabel gaat naar de router, van router bekabeld naar de PC (netwerkkaart). De PCMCIA card in de laptop.

Op deze wijze zorgt de router voor de verbinding en behoeft de PC niet aan te staan en kan toch draadloos gesurft worden met de laptop.

MAAR NU KOMT HET:

Je hebt gekozen voor DSL en niet ADSL.

Misschien kun je dit voorstel het beste voorleggen aan Wanadoo en hun om een reactie vragen want ik weet niet of men voor DSL het KPN netwerk gebruiken.Ik dacht dat via een ander kanaal loopt (BBNED ?)
 
Excusues.
Het is gewoon ADSL. Volgens mij is dat precies hetzelfde.
De inruil actie bij Wanadoo is geen optie.
Ik wil gewoon naar de winkel en een apparaat kopen en klaar.
In m'n laptop zit al een Wireless Lan kaart.
Dus ik moet een router aanschaffen.
Was die optie die ik in mijn eerste bericht vermeldde dus een goeie? (Sitecom Wireless Home Station 11 Mbps).
Wat doe ik dan met dat USB modem? Die moet ik toch ook nog gewoon gebruiken, of niet?
Je ziet, op dit gebied ben ik een leek.

Fonz
 
Even voor alle duidelijkheid:

Je hebt waarschijnlijk ADSL Direct van Wanadoo ?
 
Ik spek de kassa van Wanadoo al genoeg, met alle respect.
Ik heb dus gewoon een ADSL modem annex router nodig met een ingebouwde Wireless accespoint voor m'n laptop.
Bedankt voor de moeite.

Fonz
 
ik snap je vraag als je een usb modem hebt zoals in joui geval kan je alleen met een direkt kabelverbinding van labtop naar je andere pc gaan en dan internet verbinding delen een andere optie is er niet als je verder niks wilt aan schaffen.

grtx richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan