speedtouch 510 en us robotics koppellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreamdog

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Ik heb het volgende probleem.
Ik wil een ftp server laten draaien maar deze is niet te bereiken.
mijn configuratie is; een speedtouch 510 multi pc modem en een wireless us robotics router.
om alle pc in mijn netwerk met elkaar te kunnen laten comm. zijn ze aan gesloten op de usrobotics, omdat hier een laptop wireless op aangesloten zit.
het interne ip adres van de speedtouch is 10.0.0.138
hierop is de us robotics via 10.0.0.158 gekoppeld
het interne ip adres van de usrobotics is 192.168.123.254
het probleem is nu hoe moet ik de poorten open zetten als de server op ip adres 192.168.123.104 is ingesteld.

Laatst bewerkt:
Hmm,je hebt 2 routers achter elkaar staan en dat maakt het niet eenvoudiger.Je kunt niet een Acces Point aansluiten ipv je Robotics ?

Het maakt het wat lastiger maar het valt mee hoor.
Je zult in de Usrobotics de poorten dusdannig moeten configurere dat ze van je ipadres van de pc naar je ip adres van je speedtouch lopen, of te wel een voorbeeld.

USrobotics:

intern ipadres is (adres pc)
outside ipadres is (adres van je speedtouch)
port nummer intern, (poort nummer programma)
port nummer outside (zelfde poort nummer mits de buitenwereld dit nummer gebruikt)

Speedtouch:

intern ipadres is (adres USrobotics)
outside ipadres is (verkregen adres van je provider) (www.watismijnip.nl)
port nummer intern (poort nummer van het programma)
Port nummer outside (ook weer poort nummer die door buiten wereld wordt gebruikt)

Dan lus je alle gegevens door van pc naar usrobotics router, en van usrobotics router naar speedtouc router en daarna naar de buitenwereld.

Klinkt ingewikkeld maar het valt mee hoor.
Succes jjw

Heb je nu al internet via de USR?
Van de USR zou ik alleen de switch gebruiken...dus een lankabel van de ST in de USR. Geen DHCP gebruiken en de pc's een vast ip toewijzen. Dan in de ST de poort openzetten met het ip van de desbetreffende pc waar je Ftp-server op draait.

Ik ga dit morgen uit proberen
met het ip nummer van het programma bedoel je na ik aanneem die van de ftp server

alvast bedankt je hoort het nog wel

Ja ik heb internet via de us
Maar hoe stel ik de us in als switch?

Aangenomen dat de ST ingesteld staat als router. Gewoon door de Uplink kabel van de ST in de 1e poort van je USR te stoppen en de rest van je uitgangen te gebruiken voor bekabelde pc´s en de draadloze gewoon op het wireless gedeelte te configureren. Je gebruikt dan als primaire dns en gateway het ip van de ST. In dit geval configureer je dan ook de poort voor je FTP(standaard-21) in de ST naar het ip van je pc.
Aangenomen dat je de ST in kunt stellen alleen als modem dan gebruik je gewoon de USR als router/switch.

Mvgr, René.

Laatst bewerkt:
Ik heb ongeveer éénzelfde configuratie met een ST500 en een USR8054 (Accesspoint & router) met een draadloos pci-kaartje die ik beide onlangs weer uit de kast heb gehaald.

Voorheen gebruikte ik alleen de ST500 waar ik de poorten voor een data-uitwisselingsprogramma heb open gezet waar laatstgenoemde uitstekend werkte.

Nu moet ik die poorten alleen nog zien door te routeren door die USR8054 heen wat niet helemaal wil lukken. Internet en mail doen het wel uitstekend overigens alleen dat programma niet.

Ik heb al een paar pogingen geprobeerd aan de hand van het berichtje van jjw maar het lukt nog steeds niet.

Iemand een oplossing hoe ik bepaalde poorten/ ip's kan openzetten/routeren in deze twee apparaten?

Ik zal later even een uitgebreidere (grafische) inkijk geven van de situatie mocht in dit bericht niet voldoende staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan