SpeedTouch 510 + hubje = multi-pc modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Ik heb een Speedtouch 510 modem voor ADSL (over analoge lijn). Kan ik met behulp van ee (mini-)hubje hier meerdere computers tegelijk op internet laten gaan, of moet ik dan persé de multi-pc versie hebben?

Als het wel kan, hoe sluit ik het hubje dan op modem en computers aan, en wat moet ik allemaal instellen?

Persoonlijk zou ik willen adviseren zoek een switch mar je kunt het eerst proberen met een hub.
Het zou moeten werken zonder allerhand instellingen en je kunt gewoon inpluggen in je huidige aansluitpunt.
Werkt het niet met een hub,probeer dan een switch.De laatste is wellicht net iets " slimmer ".

Met het hubje er tussen werkt inderdaad prima! Ik heb een netwerkkabel van de modem naar de "uplink"-ingang van het hubje gedaan, en van één van de overige vier poorten een kabel naar de computer. Ik heb nog niet geprobeerd om via de andere poorten van de hub een computer op internet te krijgen, maar dat gaat vast lukken.

Ehh, ik heb iets te vroeg geroepen denk... :o
Ik heb de tweede computer nu ook aan de hub gehangen. Alle lampjes branden nog zoals het hoort, maar ik krijg op beide werkstations een foutmelding dat er een IP-conflict is.

Op de ene laat ik automatisch een IP-adres toewijzen, op de andere heb ik volgende ingegeven:

IP-adres: 10.0.0.150
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaardgateway: 10.0.0.138
Voorkeurs-DNS: 10.0.0.138

Moet ik bij allebei het IP-adres automatisch laten toewijzen om van de foutmelding af te zijn? Of kan ik ook iets aan de instellingen van het handmatig toegewezen IP-adres wijzigen? De pc met de automatische toewijzing kan nog op internet, de andere niet.

De boel werkt zoals hier beschreven: Ik heb een netwerkkabel van de modem naar de "uplink"-ingang van het hubje gedaan, en op twee van de overige vier poorten kabels naar de computers. Beide kunnen nu tegelijk op internet.

Maar mijn vraag is nu of ik ook bijvoorbeeld printers kan delen of bestanden over kan zetten van de ene naar de andere PC. Of moet ik dan een "echt" netwerk maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan