Speedtouch 510 i moeilijk te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lands022

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2001
Wie oh wie!
Ik heb een netwerkje van 2 PC's (XP) die samen en met het internet verbonden zijn dmv. een Speedtouch 510i.
Op zich werkt alles prima maar er zijn 2 probleempjes waar ik niet uitkom.
Op PC 1 heb ik een LAN en een internetvebinding (gateway) en op PC 2 alleen een Lan. Op PC 1 wordt dit in de werkbalk ook aangegeven door een 2 stel icoontjes. Iemand enig idee hoe dit kan.

Verder is het modem heel vaak niet te benaderen. Pingen naar het modem gaat echter wel.
Firewall en virusscanner bij of af heeft geen invloed.
IP adressen handmatig of automatisch ook niet.
Als ik het modem reset krijg ik direct daarna wel toegang tot het modem echter bezoek ik hierna een willekeurig ander adres en wil ik hierna weer het modem benaderen, dan lukt dit niet.
Misschien weet iemand hier meer over!

Zeeman

Wie is je provider en via welk netwerk gaat dat ?

Upsidaisy,
Provider is Planet en netwerk staat goed ingesteld.
Zeeman.

Hoor je ook een hoge pieptoon of is je modem qua temperatuur ook heet ?

(je tikt wel 10.0.0.138 ?)

Geen pieptoon, niet warm.
Inderdaad ik ping naar 10.0.0.138
Maar nu het laatse nieuws. Speedtouch 510i is weer te benaderen. Heb nu echter maar 1 set iconen in de werkbalk (LAN).

Speedtouch toont nu de volgende melding;

WAN /Connections / PPoA1 ?
Connection Type = PPPoA
kBytes Tx/Rx = 481 / 4458
Username = xxxxxx
Password = ********
Last Connection Error = None
Uptime = 00:42:52

IP Connectivity

IP

PPP

ATM

Kijk eens even of je bij Diagnostics iets kunt zien.

Upsidaisy

Hier staat een vraagteken bij Wan en dan met name bij connections.
Alle verbindingen zijn echter goed.
Het komt er op neer dat het modem alleen is te benaderen na een start van de PC of na een reset of een simpel uit en aan zetten van de Speedtouch.
Echter als deze benadering te lang duurt en zelfs als het modem op dat moment benaderd is kan ik aan de settings niets meer veranderen.
Heb div. malen modem opnieuw geinstalleerd en ook gereset naar fabrieks instellingen maar tot nog toe geen resultaat.

Zeeman

Lijkt me iets met DNS te maken te hebben maar zeker weten doe ik dat niet.

Dat je modem niet te benaderen is is niet goed.Heb je de laatste firmware geinstalleerd ?

Upsidaisy,
Ben even uit de ether geweest, maar ondertussen wel nog van alles geprobeerd.
Diverse services afgezet.
Speedtouch mbv. KPN CD opnieuw geinstalleerd.
Netwerkkaart drivers opnieuw geinstalleerd.
Modem gereset naar fabrieksinstellingen.
Pc op andere modempoort aangesloten.
Enz.
Maar geen succes.
Ben er wel achter dat als er een LAN en een internetverbinding(Internetgateway) verschijnt het modem moeilijk tot niet is te benaderen en de enkele keer dat de Internetgateway niet verschijnt er geen probleem met het benaderen is.
Als ik in het laatste geval de Pc afzet en direct weer opstart blijft de gateway weg, echter als de PC voor langere tijd afstaat en daarna weer wordt opgestart verschijnt hij weer en daarmee mijn probleem.
Ben het probleem al op diverse forums tegengekomen, echter nergens een oplossing.
Software versie is 4.2.7.16.0

Upsidaisy,
Dacht dat probleem over was maar het kwam gister terug.
Echter ik ben in tussentijd wel iets wijzer geworden.
Denk dat het te maken heeft met UpNp instelling van Speedtouch 510i.
Heb deze af gezet in het modem en sindsdien nog maar 1 ikoon en modem via 10.0.0.138 bereikbaar.
Lees dit maar eens.

http://www.speedtouchdsl.com/pdf/UPnP_AppNote_ED01P01.pdf

Zeeman.

Of het echt met elkaar te maken heeft ? Blijkbaar heeft het wel invloed.Bedankt voor de terugkoppeling !

Upsidaisy,

http://www.michna.com/kb/WxSystray.htm

Dit kwam ik nog tegen!

Ik heb UpNp in het modem weer bijgezet en "Pictogrammen voor UpNp apparaten in Mijn Netwerklocaties niet tonen" ingesteld en alle problemen zijn opgelost.
Modem is altijd te benaderen en ook het dan weer wel en dan weer niet verschijnen van sommige pictogrammen in het systeemvak is verleden tijd,

Zeeman.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan