speedtouch 510&ip adressen&internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ik heb een speedtouch router/modem in een.
Helaas.
Ik probeer vaste ip adressen toe te wijzen in deze router maar dat lukt op een of andere manier maar niet.
Mischien heeft iemand dezeflde configuratie als mij en kan me daar bij helpen.
Ik wil dan ook graag weer het internet op kunnen met twee pc's en dat lukt ook maar niet.

Hopelijk weet iemand een goede manier.

grtjs jjw

Gateway 10.0.0.138 en router 10.0.0.150? Het kan zijn dat dit werkt, maar ik heb een los modem en router.

hmm

Ja oke, ik wil alleen graag weten hoe ik dit in de router moet aangeven.
De router staat nu als dhcp server ingesteled, dit zou beteken, alle pc's krijgen bij inloggen een ip adres toegewezen.
Dit kan ik uiteraard uitzetten maar waar ik dan moet instellen hoe ik ze een vast ip moet geven?????

Weet het nog niet.

grtjs jjw

Sorry, ik had de indruk dat je de router probeerde te configureren. Vaste ip-adressen instellen doe je op de computers zelf. Hoe dat te doen kan je terug vinden in de handleiding die in mijn handtekening staat.

Ja...

Ja sorry ook, ik probeer ook vaste ip adressen te krijgen zowel voor WinXP achter de router als Win98.

Voor beide weet ik wel hoe je ip adressen in de netwerk omgeving moet plaatsen maar dit wil op een of andere manier maar niet corresponderen met de router.
Ik hoopte dat iemand dezelfde router had/heeft en die mij daarin mischien kon begeleiden.

grtjs jjw

poorten

Maar, nu ik dan uiteindelijk een vast ip adres heb toegewezen voor mezelf en voor de rest een DHCP pool heb aangemaakt van maximaal 10 pc's zit ik tochnog met een prpbleem.
Ik lees overal maar dat als ik nu zou bv willen emailen ik dan eerst poorten open moet zetten omdat die niet standaard open staan.

ScreenShot014.jpg

Dit klopt niet helemaal, ondanks dat deze velden leeg zijn doet alles het gewoon.
Zou het zo kunnen zijn dat dit soort aplicaties al in de router zijn verwerkt.
Ik kan dat zo niet 123 terug vinden namelijk.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan