Speedtouch 510 (Multi-PC) i.c.m. wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuhowan12

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2002
Hai allemaal!

Ik heb het volgende te vragen:

Ik heb nu een Speedtouch 510 Multi-PC modem en heb hier 3 pc's aanzitten. 2 desktop's en 1 laptop met wi-fi.
Deze krijgen allemaal een IP m.b.v. DHCP.

Nu wil ik die laptop draadloos hebben en wil hier voor dus een wireless router aanschaffen á 54mbps. Nu vroeg ik me af of ik die wireless router gewoon in 1 van de RJ45-ingangen kan prikken van de Speedtouch of vergt het iets meer moeite? Heb al een beetje rondgekeken, maar vond niet een antwoord wat in mijn 'straatje' lag..

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast onwijs bedankt!

Groetjes,

Jeroen

Twee routers in dit geval zal niet prettig werken. Neem een accesspoint ipv een draadloze router.

OK, bedankt voor de shop, maar ik heb geen gebrek aan adressen om routers te kopen :rolleyes:

Tiborv, ik weet dat er een manier is om dit wel te kunnen realiseren, maar weet niet zeker of dit werkt.. Dus wil ik het zeker weten, voordat ik het koop. Een AP is namelijk duurder...

Een AP is wellicht duurder, maar het zal je een hoop ergenis en insteluurtjes gaan schelen. Met meerdere routers is het telkens zoeken naar de bottleneck.

Geplaatst door Jeroen Klaassen
OK, bedankt voor de shop, maar ik heb geen gebrek aan adressen om routers te kopen :rolleyes:

Tiborv, ik weet dat er een manier is om dit wel te kunnen realiseren, maar weet niet zeker of dit werkt.. Dus wil ik het zeker weten, voordat ik het koop. Een AP is namelijk duurder...

Tuurlijk gaat het wel werken maar waarom zul je moeilijk doen als het makkelijk ook mogelijk is ?

Trouwens zo groot zijn de prijsverschillen helemaal niet.

Ik zal maareens gaan kijken voor een AP dan.
In ieder geval bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan