SpeedTouch 510 Multi-PC Modem (HelpMeOut!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SickWithIt

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Hello Mine Fellow Homies....

Check This,,,,

Heb een hele leuke SpeedTouch 510 Multi-PC Modem....
In andere woorden off the hook....
totdat het me para maakte....

Ik zal het simpel uitleggen....
Speel bijna elke dag UT2004 Demo,,,,
Maak altijd m'n eigen server aan, zodat veel vrienden van mijn erop kunnen spelen.... in andere woorden sickwithit, had eerst een alcatel speedtouch usb modem,
deed het altijd perfect, but you know gotta go with the flow & speed offcourse.... dus vandaar Mnr SpeedTouch 510 Multi-PC Modem.... but here is the trick, m'n Ip adres
Default 213.10.55.193, zag het trouwens altijd op de UT2004 Demo server die ik aanmaakte,, nu heb ik een ip adress toegewezen door deDHCP ip 10.0.0.150, the clue m'n heleboel vrienden kunnen niet meer binnenkomen in m'n server die ik heb aangemaakt, een decicated, en ik zie niks meer wat m'n ip adress is,,, probeerde gisteren een spel NHL 2005 met direct Internet connection met m'n alcatel speedtouch usb modem werkte het altijd your ip (b.v.) 213.10.88.193, een vriend van mij toeste dat in , en we konden spelen. nu krijg ik een 10.0.0.150 toegewezen, (DHCP) I think...
maar hij komt niet binnen bij mij... heb alle instellingen gecheckt, moet ik een poort aanmaken, (openen), or what should I do, ik weet het gewoon dat het makkelijk is om op te lossen, maar met dit kom ik niet uit...so anybody outhere pleaaassszzzzzzzzzzzzzzeeee Help Me Out...... ooh ja trouwens heb enkel m'n thuis PC en een PS2 op aangesloten, PS2 Online Perfect:thumb: maar pc online:( terwijl ik wel gewoon internet heb, trouwens Provider is Planet, so hoe kunnen m'n homies weer joinen op m'n server en waarom kan ik m'n eigen IP niet gebruiken v.b. (213.10.88.193).. in iedergeval, alvast bedankt ...... Respect,
Sincerely yours....
SickWithIt:confused: :(

toch is het simpel, je gaat naar het adres 10.0.0.138 in een internetverkenner, dan zoek je op die pagina op de geavanceerde istellingen, of drukt op advanced.
Druk daarna op nat instellingen en geef bij default server aan het ip adres 10.0.0.150.
Nu zullen alle inkomende verbindingen naar dit ip adres worden door gesluisd.
En dat zou de truc moeten zijn.
Mocht dit niet voldoende zijn dan zul je moeten zoeken naar de poorten die jouw game graag wilt gebruiken en deze forwarden zoals dat met een duur word heet maar probeer eerst maar eens de eerste optie.
Let op!!! dit geld alleen als je maat 1 pc op de router hebt aangesloten.

SpeedTouch 510 MultiPC Modem (Still Ain't Working)!!

Besten Wensen Allemaal,,,,
May All Y'all Dreams Come True in 2005

But Anywaysssss........

Bedankt voor de 2 reacties, maar moet helaas mededelen dat het niet werkte,,,,

Kijk de Mensen dus m'n "Homies" van buitenaf kunnen niet Inloggen via M'n PC als ik een Server aanmaak, dus in andere woorden Server in een Spel en of Programma. b.v. pc IP: 213.10.88.193 door de DHCP toegekend IP 10.0.0.150 Subnetmasker 255.255.255.0
Standaard Gateway 10.0.0.138
Bij alle online Spellen gaf ie toen ik nog de Alcatel SpeedTouch USB modem had, your IP 213.10.88.193 en de mensen van buitenaf zonder problemen konden inloggen op m'n server die ik had aangemaakt..... maar nu ik via de ethernet kabel doe heb een trouwens
RealTek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC nou de Modem weten jullie al,, heb enkel m'n eigen PC op aangesloten en een PS2 that's it... en Mensen kunnen 1/of de andere reden niet meer met me joinen, dus inloggen b.v. in een direct internet connection in een spel of prog,,,,
Dus m'n Advanced Fellow People Outhere, can somebody Pleaseeeee Help,,,,,
In Iedergeval Bedankt....

Sincerely Yours.,,,
SickWithIt

Nee maar dat ip adres 213.10.88.193, is dat dan nu nog wel je ip adres wat je krijgt van je provider, kijk eens op www.watismijnip.nl en zie daar je ip adres voor de weide wereld, ik denk zomaar dat dat ip adres ook veranderd is namelijk, als je de mensen dan laat inloggen op je oude adres dan werkt het inderdaad niet.

Bedankt voor je Reactie, echt toppie gozer,,,,,

Check this,

Planet is m'n Provider, dus het IP is 213.10.88.193
dus in andere woorden yep mijn IP adres....

Kijk alles doet het perfect bij, M'n Internet, ik kan Downloaden, alles alles, maar 1 ding doet het niet, en dat maakt me Para,,,, ik kan op een server joinen, als ik wil joinen bij een Game en of Programma,, maar als ik voor HOST ga, ben en doe ik altijd, kunnen de mensen van buitenaf niet joinen op mijn server.... er moet er gewoon een verklaring voor zijn, ik word er gek van, Dus
Mijn IP en Van m'n Provider Planet (Heb hun al gebeld trouwens, "retards wisten het niet") is 213.10.88.193, via m'n Ethernet door DHCP toegewezen 10.0.0.150, en overal waar ik binnen kom herkennen ze me als m'n ip 213.10.88.193, maar als de aardige mensen op mijn server willen komen, kan dat niet,

So Wassup with that....
Mensen nog bedankt voor de reacties tot nu toe, echt tof, but Can Someone Help me.... thanks,,,

Respect,
SickWithIt

dan ben ik toch bang dat je echt of nog meer poorten open moeten zetten voor het programma of je zult een vast ip adres moeten aanmaken voor je pc en daarvoor alle poorten open zetten die het programma weer nodig heeft, dat het hiervoor gewerkt heeft dat wil ik wel geloven maar ik weet natuurlijk niet wat er precies is veranderd in de router.

Mijn word document over de speedtouch router is bijna klaar, hierin leg ik precies stap voor stap uit wat alle functies inhouden en hoe je ze kunt wijzigen met welke resultaten

jjw nogmaals bedankt kerel, echt tof, Respect,,,,

Stuur me a.u.b. de link van je word document over SpeedTouch...

Als ie klaar is,

Nogmaals alvast bedankt gozer,,,,

voor je hulp,,

Respect,
Sincerely yours,,,,

SickWithit

misschien wat achteraf vraag hoor, maar speel je het spel op de pc of de ps2, indien het de ps2 is zou je namelijk je default server in je modem dus naar de ps2 moeten laten verwijzen, zeer waarschijnlijk ip 10.0.0.151
als je wel op de pc speelt en je default server is 10.0.0.150 zou je nog even de firewall settings na kunnen kijken, ter test tijdelijk helemaal uitschakelen

Als het document klaar is dan link ik hem.
Heb er weinig tijd voor gehad dit weekend.
Doe miijn best om het zo snel mogelijk af te hebben.

Bedankt voor jullie Reacties, echt, SickWithIt....

M'n SpeedTouch 510 Multi-PC Modem doet het nu
perfect,

dankzij jullie professionele Hulp,,,,

met name, Dhr JJW, bedankt voor je link trouwens
kerel, het is me nu allemaal veel duidelijker,,

zodat ik nu ook andere mensen kan helpen die hulp
kunnnen gebruiken met hun SpeedTouch 510 Multi-PC
Modem....

Nogmaals Bedankt....

and just be,,,,

SickWithIt

Nou nou, DHR??? dat is veel te veel eer hoor, we zijn hier om mekaar te helpen waar we kunnen.
Graag gedaan dus.....

Beste JJW, voor Wintersport behoef je niet naar het buitenland te gaan want op dit moment sneeuwt het hier ook. Maar goed je bent over 2-3 dagen weer terug en dan hoop ik dat je de volgende vragen kunt beantwoorden:

1/ Jouw handleiding "poorten openzetten" voor de Speedtouch geeft aan dat dit geldt voor de v 4.0. Kan deze handleiding ook voor de versie 4.2 gelden?

2/ Verder spreek je in de handleiding aan het einde over het forwarden van poorten dat je daar ook wel een handleiding voor hebt c.q. wilt maken. Zou je deze aan mij toe willen zenden of hier op het forum willen plaatsen terdownload?

3/ Is het jou bekend welke poorten Flightsimulator 2004 gebruikt? In de verwijzing ( weethet etc.) in je handleiding is deze niet bekend.

Veel vragen en ik hoop op een antwoord.

Lekker geskied?

met groet en dank

Arno

Het princiepe is hetzelfde alleen het uiterlijk is wat gewijzigd en de mogelijkheden zijn wat uitgebreider.
De volgende link is een andere uitleg ook met de 4.2 versie erbij.
Mischien heb heb je daar wat aan.
Ik hoor het wel.

/offtopic/
Ik begreep dat het in Nederland ook sneeuwde ja maar skieeen wordt toch wat lastig hoor zonder bergen :D
/offtopic/

Heb ik de link gemist voor versie 4.2 of heb ik het niet goed begrepen?

En is het jou ook bekend hoe je flightsimulator 2004 met zijn poorten 23456 / 6073 moet openen?
Op diverse forums(fora) ben ik er al over bezig geweest maar kan geen verbinding krijgen met een vriend om een multiplayer sessie op te zetten! (of is SickWithit bereid om mij uit te leggen hoe dat te doen want hij is niet via PM o.d. te bereiken)

En even terzijde:
Vaalserberg/Lemelerberg/Holterberg

geen bergen zegt hij dan.

Welkom terug in ieder geval

Arno

Excuus, de link heb ik helemaal niet geplaatst, dankjewel voor het terug wensen, heb nog een beetje last van de (apre)ski denk ik ha ha.

LINK

Dit is de nieuwe versie, lees dat eerst maar door, als het dan nog niet lukt gaan we eens verder kijken.

Jarno,

Ik heb je handleiding gevolgd maar helaas het enige resulaat was dat mijn modem er uit vloog en daardoor kon ik niets meer. Dat ligt niet aan de handleiding maar wellicht door de instellingen die er in zijn gezet. Ik heb dus nog steeds geen resulaat met betrekking tot een multiplayersessie in Flightsimulator 2004 op te zetten.
Ik hoop van ganser harte dat er iemand is die mij dé oplossing geeft. Wellicht moet je meer weten dus vraag maar raak.

Arno

PS: op het forum staat een vinkje dat het probleem is opgelost. Wellicht is die van één van de vorige berichten maar mijn probleem is nog niet opgelost.

Die vriend van je heeft ook de poorten open staan of niet, of wil dat al neit lukken in de speedtouch, toch als je namelijk de handleiding zou volgen moet je de poorten open kunnen zetten, als dat niet wil lukken dan zul je moeten vertellen wat er precies gebeurdt als we je eventueel verder willen helpen.

Mijn vriend heeft dezelfde poorten open gezet en treedt op als "Host" en ik "join" de sessie.

Vanavond heb ik wat meer tijd en dan ik uitgebreid beschrijven wat we gedaan hebben

groet en alvast dank

Arno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan