speedtouch 510 napt entrys

Status
Niet open voor verdere reacties.

oasis_nl

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Ik heb wat problemen met mijn speedtouch 510i pro (het oude model met lampjes aan de voorzijde). Ik heb een aantal poorten open gezet en geforward naar mijn "lokale server". Te pas en te onpas wordt eigenlijk de volledige lijst met napt entrys in het modem gewist, zodra ik deze dan weer opnieuw aanmaak en save all klik gaat het weer enige tijd goed, maar na verloop van tijd, de ene keer bijv. een uur, de andere keer een week, is toch de lijst weer geleegd, ik draai ondermeer een mail en ftp server, dus het vrij lastig als door het wissen van de tabel deze telkens niet bereikbaar zijn. Heeft iemand een suggestie hoe dit kan. Overigens de speedtouch staat gewoon continue aan en is ook continue verbonden. Het internet blijft bijv. wel altijd lopen, het gaat dus echt om het inkomende verkeer.

Yo Kerel alles goed,

Nou heb het gelezen, het schijnt dat het oude model van de SpeedTouch 510 Modem, 1 of andere bug heeft, dat ie het niet blijft onthouden, heb een paar artikelen over gelezen, de laatste modellen hebben dat niet,,

dus er blijven inprincipe 3 opties over :

check this....

Je reset je modem en probeert het nog keer, als ie het dan nog doet, dan tja... als niet weet hoe je reset check even www.planet.nl, kies tab help en type in de searchbar speedtouch 510, als het goed is staat ie erbij.

2e optie is je modem upgraden, hopen dat ie het dan fixt...hier is de link gozer,,,,
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

en de 3e en de laatste optie is, die slimme kerels bellen van speedtouch die dolgraag een antwoord aan je willen geven hahaha ('yeah right'). but anywayssssszzzz,
here is the number :0900 2375457

wens je veel succes gozer,,,, nog bedankt voor je reply om mijn vraag, Respect and keep it......

SickWithIt

Geplaatst door SickWithIt
Yo Kerel alles goed,

Nou heb het gelezen, het schijnt dat het oude model van de SpeedTouch 510 Modem, 1 of andere bug heeft, dat ie het niet blijft onthouden, heb een paar artikelen over gelezen, de laatste modellen hebben dat niet,,

dus er blijven inprincipe 3 opties over :

check this....

Je reset je modem en probeert het nog keer, als ie het dan nog doet, dan tja... als niet weet hoe je reset check even www.planet.nl, kies tab help en type in de searchbar speedtouch 510, als het goed is staat ie erbij.

2e optie is je modem upgraden, hopen dat ie het dan fixt...hier is de link gozer,,,,
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

en de 3e en de laatste optie is, die slimme kerels bellen van speedtouch die dolgraag een antwoord aan je willen geven hahaha ('yeah right'). but anywayssssszzzz,
here is the number :0900 2375457

wens je veel succes gozer,,,, nog bedankt voor je reply om mijn vraag, Respect and keep it......

SickWithIt

Ik heb ook dit probleem, maar als ik zoek bij planet dan kan ik het niet hoe een modem te resetten?

rooy,

je kunt het modem resetten door het knopje achterop het modem defaults.
schakel eerst het modem uit, duw met een balpoint o.i.d. het knopje defaults in en schakel het modem weer in met het knopje ingedrukt. als de lampjes lynsync en power weer gaan branden kan je de balpen loslaten.
Let wel goed op dat dit alle instellingen van het modem naar de originele fabrieksinstellingen zet. Alle instellingen worden dus verwijderd. Je moet dus ook weer je verbinding opnieuw programmeren

Het resetten heeft voor mij het probleem helaas niet opgelost, hebben ondertussen een ander modem aangeschaft, maar suggesties omtrent dit modem blijven welkom kunnen we eventueel nog iemand anders blij maken met dit wat oudere beestje

Als je 1 pc achter de router hebt staan, dan kun je de lijst terug roepen door of op de lan server plek ook je ip adres in te voeren, of daar een ip adres in te voeren en daarna de poorten opnieuw te forwarden, hij zal ze dan vast leggen met dat ip adres wat in dat zelfde veld als server adres in gevuld staat.
Dit is de ervaring hier, uiteraard moet dan in het DNS veld wel een correcte naam staan van de pc die er aan vast staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan