Speedtouch 510 + Netgear WGR614/V6

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenLouis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
:shocked: Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier, dus als ik wat fout doe, hoor ik het graag.
Ik werk al een paar jaar met een speedtouch 510 van Alcatel via een hub naar verschillende pc's(via kabels uiteraard). Gisteren kwam mijn broer aanzetten met een Netgear WGR614. Had hij over van @home. Ik heb alles op papier nageplozen en ook van alles uitgeprobeerd, maar krijg dat ding met geen mogelijkheid aan de praat met mijn speedtouch modem. Heb via ipconfig geprobeerd het te configureren maar de pc ziet hem gewoon (nog) niet. Heb het conf. programma er wel bij van @home (Netgear configuration).
Iemand ervaringen met deze combinatie?
Groeten Steef

is de netgear nieuw? zoniet druk ff op de reset knop.

Misschien heb je je ipadres niet statisch gezet. Ik neem aan dat je wat weet over pc's aangezien je ipconfig enzo doet...

Als je ff bij tcp/ip kijkt om te kijken of een ip automatisch toegewezen word.

probeer anders achter ipconfig dit te zetten:

ipconfig /release

hiermee zet hij alle ipadressen op 0

daarna tik je in

ipconfig /renew

hiermee vernieuwt hij alle ip adressen.

probeer dat eens ff

is de netgear nieuw? zoniet druk ff op de reset knop.

Misschien heb je je ipadres niet statisch gezet. Ik neem aan dat je wat weet over pc's aangezien je ipconfig enzo doet...

Als je ff bij tcp/ip kijkt om te kijken of een ip automatisch toegewezen word.

probeer anders achter ipconfig dit te zetten:

ipconfig /release

hiermee zet hij alle ipadressen op 0

daarna tik je in

ipconfig /renew

hiermee vernieuwt hij alle ip adressen.

probeer dat eens ff

OK, Bedankt voor de snelle reactie. Inderdaad DENK IK (HI HI) wel wat verstand van pc spullen te hebben, maar hier kom ik nog niet uit. Heb ipconfig/release gedaan. Gaat alles mooi op nul staan, dan doe ik ipconfig/renew en daarna gebeurt er even niks en zegt ie dat ie niet kan comuniceren met het apparaat. Ik moet eerst kunnen praten met de router. Heb dat geprobeerd zoals de beschrijving zegt:
U dient uw Modem/router los te koppelen van de PC en uw Netgear hier voor in plaats te zetten. U
verbindt de Netgear via 1 van zijn 4 LAN-poorten met uw PC.
Let op: de WAN-poort (internet-poort) zal nooit meer gebruikt worden in de configuratie met uw
modem/router.
Na aansluiten van de Netgear gaan we met het eerder genoemde MS-DOS commando IPCONFIG de
computer voorzien van nieuwe IP-Adressen.
Eerst geeft u in: IPCONFIG /release (Win-98 en Win-ME: ipconfig /release_all)
Alle IP-adressen worden dan teruggezet op 0.0.0.0
Daarna geeft u het commando: IPCONFIG /renew (Win-98 en Win-ME: ipconfig /renew_all)
Als alles is goed gegaan ziet u een IP-adres in de range van 192.168.1.x of 192.168.0.x

maar zover kom ik dus niet. Is dit wel een juiste verbinding?

Groetjes Steef

probeer anders ff in te loggen via een ander pc in de router... of de ipadres te bereiken met een ander pc

het kan ook zijn dat er iets mis is met de router ( nieuwe spul kunnen ook kapot zijn :P )

probeer anders ff in te loggen via een ander pc in de router... of de ipadres te bereiken met een ander pc

het kan ook zijn dat er iets mis is met de router ( nieuwe spul kunnen ook kapot zijn :P )

Dat ga ik nog even een keer proberen als ik tijd heb. Je hoort nog van me:thumb:

:cool: Hi,ben zelf monteur voor div bedrijven.
Heb in verleden een x een klant van @home gehad.
Volgens mij doen ze alleen cable internet met tv en tel.
Dat houdt in dat je niks heb aan je alcatel 510 want die is voor adsl.
Als je van @home de modem heb gekregen kan je je netgear er gewoon achter zetten
Niet eerst met je pc,want dan krijg je hem niet meer aan de praat i.v.m. mac adres.
@home is net zoiets als chello en geeft maar verbinding aan 1 Mac adress.
Het modem een paar x resetten kan ook wel eens helpen of helpdesk van @home als ze niet moeilijk gaan doen voor aansluiten meerdere pc`s.
Hoop dat je er wat wijzer van bent geworden.....:thumb: succes!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan