Speedtouch 510 router multi pci modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

romamima

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Berichten
11
Hallo

Ik heb een speedtouch 510 router/modem,zon multi pc modem met 4 aansluitingen,echter heb ik er 1 pc op aangesloten.
Daar ik een leek ben heb ik me maar eens hierna toe gewaagd met de volgende vraag.

Mn internet werkt perfect,echter as ik op winmx zit en nog op div andere proggies kan ik niet downloaden,en kunnen anderen ook niet downen bij mij.Er word gezegt dat ik dat moet veranderen in de firewall van de modem,maar ik snap er niks van,wie kan mij dit in eenvoudige taal uitleggen???

Mijn dank gr Romamima
 
De speedtouch 510 multi pc modem heeft standaard een Upnp, dat betekent dat het een plug en play standaard heeft.

maw: als je met een p2p progamma werkt opent de speedtouch zelf de poort.
De firewall moet je nu echter gaan zoeken in een losse firewall of de interne firewall van xp.
Het modem staat hier dus buiten.

groetjes speedtouch
 
speedtouch 510

maar t schijnt dat je dat in napt of zoiets moet veranderen,in de software van t modem,verders staan in xp firewall uitgeschakeld gr romamima
 
Klik boven in de adresbalk 10.0.0.138
Ga vervolgens in het modem naar advanced op de linkerzijde van je scherm > klik op napt > klik rechts op uPnP.
Kijk of deze op full configuration staat.
 
Dat is goed :)

Kijk bij napt entries naar de inside adressen > daar zie je de ip adressen van jezelf met als laatste cijfers die de poort no aangeven.
een torrent poort is bvb 6881 , als je weet welke poort winmx gebruikt kan je deze controleren zoals ik hierboven heb geschreven.
Voor de ip staat als type > temp.
 
There are no NAPT entries defined! dit dstaat er en bij die multi nat ook:(
 
Geplaatst door romamima
There are no NAPT entries defined! dit dstaat er en bij die multi nat ook:(

Dat is ook logisch want dat heb je waarschijnlijk ook nog niet gedaan.
 
zoals ik al; zei,ik ben een leek op dit gebied,maar kunt u mij wel verder helpen,want ik durf maar niet zo ff te gaan prutsen
 
En pas op bij Upnp zie je dus niet meer wat er allemaal aan het gebeuren is

Klopt wel maar je moet altijd allerd zijn met welke poort je open zet, de enige tip die ik kan geven is gooi niet zomaar een poort range open van bvb 200 poorten.

@romamina , heb je wel een poort opengezet in winmx.
TCP port for incomming connection
 
ja dr staat listen for incomming 6699 en ik ken ook nog aanvinken 6257 for incomming udp packets
 
hoe nu verder te werk te gaan???? tevens allen tot nu toe bedankt voor de tips etc. gr romamima
 
Als je de tip volgt van upsidaisy over winmx, dan zou het moeten lukken.

groetjes speedtouch
 
hallo speedrouch tcp van winmx is 6699 en udp is 6257, echter weet ik niet hoe ik dat in moet vullen bij de modem:( ik weet niet eens t verschil tussen tcp en udp
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik eerder schreef is het modem uPnP, anders gezegt het modem opent zelf de poort welke je insteld in winmx.

Bij gebruik van winmx, kan je contoleren of deze daadwerkelijk gebruik maakt van de door jou ingestelde poort.
Kijk bij napt entries naar de inside adressen > daar zie je de ip adressen van jezelf met als laatste cijfers die de poort no aangeven.
Dit moet dan zichtbaar zijn.( Tijdens of na gebruik van je download )

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan