Speedtouch 510 switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaskofich

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2005
Ik heb een vraag !!!

ik heb een speedtouch 510 modem op een sweex router aangesloten en ik zou graag poorten openen maar het zijn twee routers achter elkaar......

kan ik dan van de sweex ook switch maken

P.S. er zit 1 pc met een UTP kabel aan vast en een PC draadloos (op de sweex)
:confused: :confused:

Welkom op helpmij!

Je kunt twee routers achter elkaar zetten en dan op 2 manieren oplossen:

ROUTER 1 => ROUTER 2 => PC's

Router 1, alles open => router 2 specifieke poorten openen => PC die moet ontvangen
of
Router 1, specifieke poorten open doorlinken naar router 2 => router 2 specifieke poorten doorlinken naar PC => PC die moet ontvangen

Hoezo heb je er twee eigenlijk?

omdat de 510 ook een router is maar niet wirreles

en we hebben ook een pc draadloos op de sweex

Had je dan niet beter alleen een accesspoint kunnen kopen?
Je kan proberen om van de tweede router niet de wan-poort te gebruiken, maar een gewone switchpoort te pakken en die te verbinden met de eerste router. Dan dient ie alleen nog maar als switch, met daarbij geschakeld het draadloze netwerk. Moet je waarschijnlijk wel z'n interne dhcp-server uitschakelen, of ze allebei in dezelfde reeks (192.168.1.x bijvoorbeeld) laten zitten alleen dan de eerste voor x 20-50 laten uitdelen ... en de andere 60-100 ofzo ... :D

Ik zou persoonlijk nooit 2 routers (NAT-routers) achter elkaar zetten, dat is vragen om teveel problemen ;)

Of je zou de tweede router als bridge kunnen inzetten, zodat ie niet gaat NAT-ten, sommige routers hebben die optie ook nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan