speedtouch 510

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjllo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Hoe krijg ik het voor elkaar om op de speedtouch 510(multi pc) meerdere IP''s toe te wijzen aan de geopende poorten voor Emule.
1 pc met een statisch IP is eenvoudig met NAPT te configureren,maar als ik meerder IP's wil toevoegen krijg ik een error.

Op google krijg ik een hoop dode links,zal wel komen doordat et al een wat ouder modem is.

Helaas,dit gaat ook enkel weer over 1 pc.Het moet toch mogelijk zijn om de poorten te openen voor meerdere ip's?

Je krijgt ook een error schrijf je, hoe luid die error?

Het modem geeft aan dat de NAPT instellingen niet gewijzigd kunnen worden waneer ik meerdere IP adressen gebruik wil laten maken van de zelfde poorten.
Ik moet alleen de juiste manier zien te vinden om dit in te voeren in het modem,en dat lukt nog niet.

Ik had hier hetzelfde probleem inderdaad.

Ik heb het als volgt opgelost:

Aan mijn Speedtouch hingen 2 pc's

1 met IP 10.0.0.150
1 met IP 10.0.0.151

Deze IP's heb ik toegewezen in mijn Speedtoch (dus geen DHCP server!)

Bij de ene PC heb ik de poorten 4672 en 4662 opengezet in Emule (Ip 10.0.0.150)
Bij de andere PC heb ik de poorten in EMule zelf gewijzigd naar 4673 en 4663.

Vervolgens heb ik bij de NAT instellingen in mijn Speedtouch de volgende poorten opengezet

10.0.0.150 -> 4672 UDP en 4662 TCP
10.0.0.151 -> 4673 UDP en 4663 TCP

nooit meer lowid :)

succes!

Ik heb ze beide opstaan (inside+outside).
Verder wat Globe aangeeft, op de eene pc de standaard poorten forwarden en op de andere in Emule andere poorten toewijzen en deze forwarden in de router.
Zou moeten werken. :)

(..) waneer ik meerdere IP adressen gebruik wil laten maken van de zelfde poorten.
Dat kan natuurlijk niet want dan weet het binnenkomende verkeer nog niet naar waar die toe moet als alles op dezelfde poort staat. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan