Speedtouch 510i + Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjreusel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Klopt het dat de speedtouch 510i een modem en router ineen is? Ik heb dit ergens op internet gelezen namelijk.

Ik ben momenteel bij iemand bezig met het aansluiten van een draadloze internet verbinding.
Daar hebben ze adsl via de speedtouch 510i en ze zijn via een router van asus (wl-500g) een draadloze verbinding aan het instellen.

Nu las ik dus op internet dat dit niet werkt omdat je dan een router op een router probeert aan te sluiten.

Ik kreeg het dus ook niet voor elkaar om de verbinding draadloos aan de praat te krijgen.

Kan iemand mij hier misschien iets meer over vertellen?
Als er meer gegevens nodig zijn om een gericht antwoord te geven hoor ik dit uiteraard graag.

Geplaatst door wjreusel
Klopt het dat de speedtouch 510i een modem en router ineen is?
Code:
De SpeedTouch 510 is een ADSL router met de volgende belangrijkste features: 
 » in uitvoeringen voor POTS-ADSL en ISDN-ADSL 
 » NAT-router met PPPoA, PPPoE, IPoA, Classical IP en RFC1483 (bridged en routed) 
 » DHCP- en DNS-server 
 » ingebouwde Packet filter Firewall 
 » Command Line Interface (via Telnet) 
 » configureren via web interface (HTTP) 
 » Configuratie wizard for Windows 
 » UPnP incl. NAT-traversal voor MSN en XP Messenger 
 » NAT-helpers voor FTP client, Netmeeting, IRC, RAUDIO, VPN-IPsec, VPN-PPTP
is idd zo heb geen idee of het wel kan of niet outer+router

Geplaatst door wjreusel
Klopt het dat de speedtouch 510i een modem en router ineen is? Ik heb dit ergens op internet gelezen namelijk.

Ik ben momenteel bij iemand bezig met het aansluiten van een draadloze internet verbinding.
Daar hebben ze adsl via de speedtouch 510i en ze zijn via een router van asus (wl-500g) een draadloze verbinding aan het instellen.

Nu las ik dus op internet dat dit niet werkt omdat je dan een router op een router probeert aan te sluiten.

Ik kreeg het dus ook niet voor elkaar om de verbinding draadloos aan de praat te krijgen.

Kan iemand mij hier misschien iets meer over vertellen?
Als er meer gegevens nodig zijn om een gericht antwoord te geven hoor ik dit uiteraard graag.

De 510i (voor isdn) is idd een modem en router in een.
Een tweede router er achter zetten is niet zinvol en veroorzaakt meestal later veel problemen.Kijk eens even of je de Asus in kan stellen als Acces Point.Dan moet het wel lukken.

Het is dus in Principe niet nodig de router van Asus er nog tussen te plaatsen. Er wordt namelijk maar èèn computer op aangesloten, het doel is alleen dat dit draadloos kan. Kan ik dus op een of andere manier de speedtouch draadloos aansluiten zonder er een wireless router tussen te zetten?

(Het zal wel een hele domme vraag zijn waarschijnlijk van mij maargoed voor mij is dit allemaal nog vrij nieuw en kom er even niet uit...............)

Vragen is niet dom !

Je computer wordt nu via je netwerkkabel aangesloten op je speedtouch modem/router.Wil je draadloos gaan werken dan zul je een Acces Point moeten kopen en die aansluiten op je Speedtouch en zorgen dat je een draadloze netwerkkaart hebt.Wat je dus even an moet kijken is of je de Asus in kunt stellen als Acces Point.Als dat niet het geval is,dan zou ik willen voorstellen om dat ding te ruilen (als dat nog kan) voor een acces point.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan