Speedtouch 580 en netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Sinds enige tijd gebruik ik een Speedtouch 580, echter alleen voor de internetverbinding. De desktop is via een netwerkkabel aangesloten. Mijn laptop via zo'n wifi-kaart. Beide computers draaien op Win XP Pro. De desktop heeft een Norton firewall, de laptop ZoneAlarm.

Ik ben verder op netwerkgebied (zowel bedraad als draadloos) een absolute leek.

Kan die Speedtouch 580 ook fungeren als "draadloos" netwerk (=router ???) of is het alleen een draadloos ADSL modem?

Het is met name bedoeld om makkelijk bestanden tussen laptop en desktop uit te kunnen wisselen.

Mocht dit mogelijk zijn, is er wellicht ergens een soort handleiding voor dummies om dit te realiseren?

Ik heb al via google gezocht, maar ben gestrand in allerlei verhalen over DNS, IP etc. Ook heb ik al een beetje op de site van Microsoft gezocht naar tips voor het instellen van een netwerk, maar zelfs dat gaat soms al wat ver.

PS: het is wel de bedoeling dat de computers een directe verbinding met internet houden, zoals nu ook het geval is, en niet via een in te stellen netwerk

Dank!

Laatst bewerkt:
hallo,
Als je bestanden wilt uitwisellen met 2 computers moet je eerst toch echt een netwerkt configureren.
met windows XP Pro is dit zeer makkelijk, je gaat naar netwerklokaties => klik op: een thuisnetwerk of ... installeren => je volgt de wizard.
Let wel op! je moert op de laptop en op de desktop pc precies dezelfde instellingen zetten.
anders kunnen ze niet met elkaar communiceren.

ik hoop dat je het een beetje snapt.
als je vragen hebt dan vraag ze maar ;)

groetjes,
pim1991

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan