SpeedTouch 580 gebruiken als wireless repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxdaniel98

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Wij hebben thuis KPN, en we hebben nu enige tijd een nieuwe router (Arcadyan ARV7519). De oude router (een SpeedTouch 580) wil ik graag nu gebruiken om het signaal van de nieuwe router (Arcadyan ARV7519) te "herhalen", zodat ik een bridge in Windows 7 kan instellen.
  • Ik gebruik dus Windows 7.
  • Ik heb adsl van KPN.
  • Nieuwe router: Arcadyan ARV7519
  • Oude router : SpeedTouch 580
Kunnen jullie me helpen?

Met vriendelijke groet,
Max van den Bosch

Hoi,

Volgens mij kan je bij de speedtouch 580 dhcp niet vrijgeven.:(

Hi, ik weet niet wat ik gedaan hebt maar ik heb de speedtouch 580 gewoon erop aangesloten en het werkt.
wat ik mij kan herinneren is dat ik de speedtouch had gereset.
en ineens werkte het. ik heb 1 utp kabel vanaf de hoofdmodem aangesloten op de speedtouch 580. en van daaruit met kabel en draadloos kan ik surven.
let wel op dat er één ledje oranje of rood gaat knipperen.
goodluck

Hi, ik weet niet wat ik gedaan hebt maar ik heb de speedtouch 580 gewoon erop aangesloten en het werkt.
wat ik mij kan herinneren is dat ik de speedtouch had gereset.
en ineens werkte het. ik heb 1 utp kabel vanaf de hoofdmodem aangesloten op de speedtouch 580. en van daaruit met kabel en draadloos kan ik surven.
let wel op dat er één ledje oranje of rood gaat knipperen.
goodluck

Wat heb je waarop aangesloten?
Kun je iets duidelijker zijn?

Hoi,

Volgens mij kan je bij de speedtouch 580 dhcp niet vrijgeven.:(

De DHCP heb ik al vrijgegeven. Weet je nu welke stappen ik hierna moet doen?

[EDIT]
Ik wil hem wel draadloos instellen, dus JB786's oplossing werkt niet
[/EDIT]

check eerst even of de firmware van die speedtouch WDS ondersteunt? Of zoals het in de manual staat:

"Om de firmware-versie te controleren gaat u in de configuratiepagina naar menu [Basic] en kiest
u [System Information]. Achter [Software Release] dient te staan: 4.2.7.30.0 (zie fig. 2)."

Die Arcadyan dient dan ook WDS te ondersteunen.

ik zou voorstellen om toch eens de zaken van WDS en DHCP uit de speedtouch handleiding te bestuderen. De handleiding kan je vanaf volgende link downloaden, mocht je die niet meer hebben (http://www.technicolorgateways.nl/Producten/Archief/Basic/ST580/User_Guide_580_nl_R42730_wds.pdf)
DHCP kan je uitschakelen op de speedtouch. Verder enkele algemene richtlijnen:
- Voer configuratiewijzigingen steeds bedraad uit, nooit draadloos.
- Je zal blijkbaar enkel WEP als hoogste encryptie kunnen gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan