SpeedTouch 580, wireless DHCP-server werkt wel met WinXP client, niet met Win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankwin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
905
Ik heb gisteren een SpeedTouch 580 geinstalleerd en na wat kleine probleempjes om het modem weer op het oude vertrouwde IP-nummer 192.168.1.2 te krijgen werkt bijna alles perfect.

Alleen wilde ik vanmorgen mijn Windows 98 SE, 600Mhz laptop wireless verbinden en dat wil maar niet lukken.

Ik gebruik hiervoor een Edimax-USB-stick, (ZyDas, ZD1201, 802.11b) en krijg ook verbinding met het modem, maar krijg geen IP-adres toegewezen.
Hetzelfde probleem heb ik met een SpeedTouch 110G PCMCIA kaartje en een Edimax EW-7106PC PCMCIA kaartje.

Het gekke is echter dat als ik de USB-stick in mijn Windows XP computer stop hij wel een IP-adres van de DHCP-server in het modem krijgt toegewezen.

Ik heb al geprobeerd om een vast IP-adres in te stellen op mijn laptop, maar ook dan kan ik niet eens naar het modem pingen.

Als ik de laptop met een kabel aansluit dan krijgt deze wel netjes een IP-adres toegewezen.

Wie weet raad?
 
toevoeging

Voorheen werkte het overigens wel OK met mijn Edimax 7205 APL Access Point, maar die is helaas vorige week overleden.
 
je hebt dus WINDOWS 98 op je laptop nou wireless is op een besturings programma WINDOWS 98 die kan wel voor problemen zorgen wat je kan doen is XP er op instaleren en dan zeggen dat je de huidige c schijf mee wilt nemen dus WINDOWS 98 geeft problemen met wireless dus je kan beter WINDOWS XP er op zetten


Groetjes,

Yoran
 
lijkt me niet

Nee, lijkt me niet echt handig.

Heb voorheen wel Windows XP op mijn laptop gehad, maar dan werd ie veel te traag. Voor Word & Excel (waar ik de laptop het meest voor gebruik) is XP gelukkig niet nodig.

het moet toch op te lossen zijn onder Win98? Met mijn vorige AP werkte het ook.
 
Laatst bewerkt:
Re: lijkt me niet

Geplaatst door Frankwin
Nee, lijkt me niet echt handig.

Heb voorheen wel Windows XP op mijn laptop gehad, maar dan werd ie veel te traag. Voor Word & Excel (waar ik de laptop het meest voor gebruik) is XP gelukkig niet nodig.

het moet toch op te lossen zijn onder Win98? Met mijn vorige AP werkte het ook.

Frankwin dan snap ik het ook niet en kan ik je niet helpen misschien kan hij de WIRELESS LAPTOP ADAPTER niet herkennen en moet je die ook instellen netzoals je een pc koopt met lan en als je de het niet insteld dat hij het internet moet delen dan deeld het het niet

Het is ook zo dat als het goed lukt dan is het ok maar gaat het naar velemalen proberen met een uitweg het toch te proberen lukt het ook niet!

Probeer het eens bij de helpdesks die kunnen je wel helpen bij het instaleren van een wireless laptop adapten bij vele bedrijfen heb je een HELPDESK waar je heen kan bellen als je ergens mee in de knoop zit !!! bel die dan ik weet niet of die van jou bedrijf die heeft maar bij vele bedrijfen zit een HELPDESK!!!!!!!:thumb:
 
ff onhoog gooien

Ik ga het vanavond testen op een ander Win98SE systeem. eens kijken of het daar wel op werkt.

Mocht iemand voor die tijd nog suggesties hebben ..... graag.
 
Re: ff onhoog gooien

Goed idee alleen verw8 wel problemen! win98 is een oude versie!
 
de usb-stick zelf ook

De usb-stick is zelf ook al enige tijd op de markt, bovendien bestaat de 802.11b standaard ook al weer een tijdje.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan