Speedtouch 706 en netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

chielsen

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2003
Hallo,

We hebben ons oude wanadoo abbo omgezet naar online adsl extra + telefonie.
Hierbij hebben we een speedtouch 706 modem gekregen. Als ik het goed begrijp is dit alleen een modem en geen router.
In dat geval hebben we een probleem want er hangen 8 pc's aan de huidige modem/router.

Kan ik gewoon de modem op de oude modem/router aansluiten en werkt het dan? De oude is een speedtoch home die gecracked is. Verlies ik ook snelheid? Of moet ik gewoon een nieuwe router nemen?

Ik dacht trouwens een livebox te krijgen, iemand een idee waarom ze die niet geven?

daar kun je gewoon over bellen, misschien dat ze die om ruilen,

hier heb je een switch (soort van router alleen dan goedkoper)
je bent alleen een router nodig als bijvoorbeeld jullie buren op jullie internet mogen mee internetten, of als je iets home hosted wilt hosten,

maar anders kun je gewoon een 8 channel Switch nemen,
die zijn er al voor €18,- van levelOne,
goed merk..

http://www.alternate.nl/html/produc...12/?tn=HARDWARE&l1=Netwerk&l2=Hubs+&+Switches

hier heb je er nog veel meer,
http://www.alternate.nl/html/catego...0&&tn=HARDWARE&l1=Netwerk&l2=Hubs+&+Switches&

die kun je dan gewoon aan je modem in poort 1, 2, 3 of 4 hangen.. en de rest op de switch aansluiten

Het is een router, dus geen modem.
Je kunt dus enkele dingen doen:
1. Je koopt een 8-poorts switch, en die hang je aan een van de LAN poorten aan de achterkant van de Speedtouch. Je kunt dan 8 pc's bedraad aansluiten.
2. Je koopt een draadloos accesspoint (bijv. uit de Linksys WAG-serie), en die hang je (nadat je 'm bedraad hebt geconfigureerd) aan een van de LAN poorten aan de achterkant van de Speedtouch. Er kunnen dan 10-tallen pc's draadloos verbinden via de accesspoint.

Succes,

Tijs.

Het is een router, dus geen modem.
Je kunt dus enkele dingen doen:
1. Je koopt een 8-poorts switch, en die hang je aan een van de LAN poorten aan de achterkant van de Speedtouch. Je kunt dan 8 pc's bedraad aansluiten.
2. Je koopt een draadloos accesspoint (bijv. uit de Linksys WAG-serie), en die hang je (nadat je 'm bedraad hebt geconfigureerd) aan een van de LAN poorten aan de achterkant van de Speedtouch. Er kunnen dan 10-tallen pc's draadloos verbinden via de accesspoint.

Succes,

Tijs.

hij had het erover om een router te kopen, ik bevestig dat dit niet hoeft, en de TS heeft een bedraad netwerk van 8 PC's op de oude router/modem. die kun je vervangen door een switch.
en die op de LAN aan de achterkant van je nieuwe modem aansluiten zoals ik al zei.:thumb:

Ik heb al een switch waar alle pcs aanzitten. Probleem is dat ik dus nue een modem (speedtouch 706) wat dus geen router is heb gekregen. Die deelt naar mijn weten geen ip adressen ed uit, wat die oude (na de hack) wel deed. Of heb ik het mis en kan ik gewoon de speedtouch home voor de 706 vervangen?

ik weet niet zeker of een switch ook ip addressen uit deelt?

Deze speedtouch is er met en zonder wireless lan.
Met wlan heeft in ieder geval een router functie aan boord.
Daar achter kun je de eerder genoemde switchen hangen.
Je het hebt w.s al zo iets in huis, want op de oude speedtouch kon je ook niet meer dan 4 pc's aansluiten.

Mogelijk kun je de oude speedtouch bridgen (als switch instellen)
Eerlijk gezegd geen idee of dit met gehackte firmware kan.

Wanneer het inderdaad alleen een modem is, heb je (in tegenstelling tot de eerdere posts) wel een router nodig.
Dat apparaat zorgt er n.l voor dat je publieke IP (het ip adres van je ISP) beschikbaar wordt voor alle pc's in je netwerk (routeren)
meer uitleg

Zelf ga ik ervan uit dat de speedtouch wel een router functie heet (met twee ethernet aansluitingen)
Hierbij de link naar de handleiding

Als de provider het ding inderdaad als Bridge heeft ingesteld, dan is de router functionaliteit naar zijn vaantjes.

Ik zou de provider dan even bellen om te vragen hoe het apparaat in Routing modus te zetten, en hoe de DHCP server functionaliteit in het apparaat aan te zetten.

Overigens zou het me enorm verbazen als de provider het apparaat in Bridging modus instelt, zeker omdat er 2 LAN aansluitingen aan het apparaat zitten... Dat zou nl. betekenen dat je maar op 1 LAN poort iets zou kunnen aansluiten (want je krijgt maar 1 Internet ip-adres van de provider).............................

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan