Speedtouch 706 - Thomson

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Berichten
181
Ik heb een Speedtouch 706 - Thomson adsl modem. ( Ik ben woonachtig in Belgie en heb als providor Base ( was Tele2) Vroeger kon met de algemeen bekende username en wachtwoord inloggen op deze speedtouch. Echter sinds ik mijn systeem ge-upgraded heb van XP naar Win7 kan ik niet meer inloggen. Ik krijg wel nog het inlogscherm maar kom dan niet verder dan dat. Ik moet dan steeds de helpdesk bellen die dan vervolgens een script or whatelse remote uitvoeren, en dan kan ik weer inloggen met de bekende username en wachtwoord.....totdat de speedtouch uitvalt of onderbroken wordt , want dan lukt het weer niet meer. Volgens de helpdesk komt dit door de versie van i.e ( mijn versie = 8)en ik zou dit gemakkelijk kunnen oplossen door firefox internet browser te installeren. Maar ik heb natuurlijk liever maar 1 internetbrowser op mijn systeem.

Dus mijn vraag ; weet iemand een manier om toch in te kunnen loggen op mijn speedtouch ? Misschien kan ik bepaalde security instellingen in i.e. tijdelijk uitschakelen , of misschien kan ik er op een andere slimme manier in ? is telnet een optie ? Wie het weet , mag het zeggen ...
bvd.!
 
Tja .... allemaal toch niet zo 'perfect' wat microsof.... levert.
Ik gebruik ook Firefox om online mijn Joomla-site bij te werken.
Onder IE is het af en toe een ramp.
Advies: Firefox installeren maar niet als standaardbrowser.
Het 'bijt' elkaar niet en je bent van je probleem af.
 
Hoi!

Ik heb ook lang moeten zoeken om in te kunnen loggen op de modem, het is heel simpel! :)

1. ga naar 192.168.1.254
2. user: tele2 ; wachtwoord: tele2

en normaal gezien geraak je er dan wel. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan