speedtouch 716i werkt wel maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark28

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2004
Berichten
16
hallo
ik heb sinds kort adsl van planet met de speedtouch 716 i draadloos modem.nu komt het probleem:alles werkt goed geeft ip adres en maakt verbinding. Maar geen internet...
heb ik de helpdesk gebeld van planet ,hebben ze van alles gevraagd om te doen en zo komen ze tot de conclusie dat het in het systeem zit.
moest winsock fix maar proberen ,dit zonder resultaat.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit oplos?? markus
 
Hoi,

Stom toevalig heb ik een kennis van me met hetzelfde probleem.

Heeft uiteindelijk een ander soort speedtouch gekregen en alles was oke.
 
Geplaatst door mark28
hallo
ik heb sinds kort adsl van planet met de speedtouch 716 i draadloos modem.nu komt het probleem:alles werkt goed geeft ip adres en maakt verbinding. Maar geen internet...
heb ik de helpdesk gebeld van planet ,hebben ze van alles gevraagd om te doen en zo komen ze tot de conclusie dat het in het systeem zit.
moest winsock fix maar proberen ,dit zonder resultaat.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit oplos?? markus

Geef anders eens een uitdraai van het commando ipconfig /all en plaats deze even op het forum.
 
hoi
heb geprobeerd met het commando ipconfig /all,maar ik krijg geen scherm 1 sec en dan knipt het weg.
wat nu?

markus
 
Toch wel start/uitvoeren/cmd en dan ipconfig /all ??
 
hier is ie dan .Ik hoop dat je er iets aan hebt
gr mark

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Mark>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: Mark
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Intel(R) PRO/100 VE Network Connection
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0D-61-27-F0-DD

PPP-adapter Planet:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
WAN (PPP/SLIP) Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 213.75.176.22
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Standaardgateway. . . . . . . . . : 213.75.176.22
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.34
195.121.1.66

C:\Documents and Settings\Mark>
 
Laatst bewerkt:
Er zitten wel een paar aparte dingen in:

De bedoeling is altijd om eerst gewoon met netwerkkabel de verbinding draaiende te krijgen.
Je moet eerst weer even je LAN kaart activeren en het draadloze even vergeten.Verder staat IP routering op ja en dat moet nee zijn.

Dus,svp je draadloze stuk eerst even vergeten en met netwerkkabel verbinding maken met de Speedtouch en de setup aflopen.

Lukt dat ?
 
hoi,

verbinding maken met een vaste kabel heb ik al gedaan
de router en de usb stick maken verbinding met elkaar maar hij maakt geen link met de internet explorer.
ik heb ook al een monteur hier gehad van kpn,
maar die kreeg hem ook niet aan de praat "ligt aan het systeem zei hij en doeii".
heb geprobeert om de ip routering uit te schakelen maar kon het niet vinden.
Heb je nog een tip!!

mark
 
Heb je wel je VPI/VCI settings op resp. 8 en 48 ingesteld in de speedtouch?

Dat zijn de getallen om verbinding te maken via KPN.

Suk6
Ton
 
doen het alle 2 niet er verandert niks ik weet het ook niet meer!!
 
Verwijder eens je totale installatie,reset je modem = ook van het stroom af en draai vanaf het begin met deze link de setup.
 
Ik heb ook problemen met de Speedtouch 716i V5. Hij liep vast met de installatie daarna startte ik hem opnieuw op (PC). Nu wil ik hem weer gaan installeren en dit keer krijg ik het probleem dat hij beveiligd is door een wachtwoord...:8-0: Klopt niks van.. Heb geen wachtwoord aangemaakt. Of hij maakt een wachtwoord aan. Wat kan ik nu verder doen kan iemand me verder helpen met het probleem???
 
mark28 zei:
hallo
ik heb sinds kort adsl van planet met de speedtouch 716 i draadloos modem.nu komt het probleem:alles werkt goed geeft ip adres en maakt verbinding. Maar geen internet...
heb ik de helpdesk gebeld van planet ,hebben ze van alles gevraagd om te doen en zo komen ze tot de conclusie dat het in het systeem zit.
moest winsock fix maar proberen ,dit zonder resultaat.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit oplos?? markus

Ik ervaar hetzelfde probleem met de ST 716 en de 121g USB adapter. Draadloze netwerkverbinding wordt wel tot stand gebracht, alleen internet en mailen werkt niet altijd. Heb de pc ook verbonden met een andere router (Tornado): zelfde probleem. Openen van de 121g wireless USB monitor en Apply Change doen zonder verder iets te veranderen wil nog wel eens helpen. Het probleem ligt wat mij betreft dus in de USB adapter configuratie.
Herinstallatie met nieuwe driver helpt inderdaad niet. Het gekke is dus dat hij het soms wel doet (meestal na verse opstart systeem).
Wie heeft er nog een idee?
 
einde draadloos gebeuren

hallo allemaal,

ik heb een kabel aan mijn modem gemaakt zodat ik niet meer draadloos hoef ik werd er ****** ziek van hoor heel veel klachten over draadloos internet staat nog maar in de kinderschoenen..is niet veilig slechte verbinding en ga zo maar door!!!!!!!!!

mijn tip dus: NIET DOEN ALS HET NIET PERCE NOODZAKELIJK IS.......

ALLEMAAL BEDANKT voor de moeite en tot ziens:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan