Speedtouch 780 goed maken voor remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rizzle23

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2010
Hallo allemaal,

Ik heb dus meerdere pc's thuis en wil dus remote desktoppen ofzo iets en uhh ik weet dus niet precies hoe ik die port moet forwarden (ik weet ook niet mer welke poort het is). ik weet wel hoe ik verbining moet maken met de router.

dus ik wil vragen of jullie mij hiermee willen helpen?

bvd
Groetjes Roald

Volgende keer je eerste even van de juiste termen op de hoogte stellen:
Als het je gaat om Extern Bureaublad-toegang (ook wel Remote Desktop genoemd), dan moet je poort 3389 TCP portforwarden naar de ene pc die je ermee bereiken wilt (je kunt een poort maar naar 1 pc in je thuisnetwerk forwarden).

hier staat aangeduid hoe het werkt, waarbij je invult bij Enter static IP Address het ip-adres dat de pc heeft waar je via Extern Bureaublad mee wilt kunnen verbinden vanaf Internet.

Alternatieve manier om de portforwarding te regelen is het te doen via d.m.v. Simple Portforwarding

PS:
1. Je kunt niet met alle Windows versies verbinden via Extern Bureaublad. Alle Starter en Home versies kunnen niet via een Extern Bureaublad verbinding overgenomen worden.
2. Je zult toegang via Extern Bureaublad eerst moeten aanzetten. Rechtsklik op Deze Computer, kies Eigenschappen en dan is er een tabblad die over Externe toegang gaat waar je het aan kunt zetten.
3. De gebruikersnamen die je toestaat om op ingelogd te kunnen worden (kan ook geregeld worden in hetzelfde tabblad als bij 3, via een knopje) moeten verplicht een wachtwoord hebben, anders mag er via Extern Bureaublad niet op ingelogd worden.

Succes,

Tijs.

Speedtouch 780 en HTC HD2

Hallo,

Ik ben al maanden lang bezig om met mijn htc hd2 mijn laptop over te nemen via extern bureaublad mobiel.
Nu snap ik er niks van wat ik nu moet allemaal moet doen om verbinding te krijgen want ik heb al veel dingen geprobeerd.
Ik heb de speedtouch 780 wil iemand mij mischien helpen de router goed in te stellen via teamviewer?
Dan kan degene mijn computer overnemen.
Ik wil graag hulp!!!
Alvast bedankt.

@keunj: Het is niet de bedoeling jouw vragen te 'injecteren' in die van iemand anders. Start dus een eigen vraag met alle bij jou toepasselijke informatie erin.
Ook is het niet de bedoeling om via e-mail vragen te stellen aan helpers.

Ik kan je wel een paar hints geven alvast:
a. Gebruik dat Simple Portforwarding om poort 3389 TCP (=Remote Desktop poort) in te stellen op je router, zodat die wordt geportforward naar het ip-adres van jouw thuiscomputer.
b. Dan is er nog het verhaal van evt. firewall-programmatuur op je thuiscomputer die mogelijk verbinding met Extern Bureaublad en/of poort 3389 blokkeert.
c. Natuurlijk moeten verbindingen met Extern Bureablad ook mogelijk zijn in je Windows (alle Home en Starter versie beschikken NIET over Extern Bureaublad diensten) én aangezet zijn via rechtsklikken op Computer op je bureaublad, Eigenschappen, tabblad Externe verbindingen (o.i.d.).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt!!

Als ik bij start poort 3389 invoer moet die dan ook bij eindpoort 3389 zijn?
Ik weet dat het mischien domme vragen zijn maar kunt u me anders niet helpen via teamviewer of wat dat ook?
Eerst probeer ik het uiteraard zelf wel even.
Gr Koen

@keunj: Je moet alleen poort 3389 portforwarden, dus zowel de beginpoort als de eindpoort van de reeks is 3389.

Teamviewer ondersteuning alleen betaald of in zéér uitzonderlijke situaties (waar jouw situatie niet onder hoort).

Tijs.

Oke ik heb nu het volgende gedaan:

Aangepast:
Ik heb de port geforward naar startport 3389 en eindport 3389 ik heb het de naam mobiel gegeven.
type: tcp/upd
Ip-adres van mijn laptop.

Dus als ik nu naar mijn htc invul computernaam 192.168.1.66
wachtwoord: ****
dan zou die het moeten doen?

Maar ik het het geprobeerd en hij werkt niet.
Moet ik de AVG uitzetten?
Firewall staat uit in de router standaard.

Hoeveel zijn de kosten voor teamviewer als u moet helpen dan?

Dat 192.168.1.66 gaat alleen werken als de htc op je lokale draadloze netwerk is aangesloten. Sluit de htc aan aan Internet via het netwerk van de telefoonprovider, dan zul je het externe adres van je thuisnetwerk in de htc moeten opgeven.
Dat externe adres kun je vanuit een pc (maakt niet uit welke) op je thuisnetwerk achterhalen op http://www.watismijnip.nl

Kosten Teamviewer: 30 euro per uur. Minimaal 1 uur afnemen.

Tijs.

en dat externe adres zet ik dan neer bij Computer?
En bij de naam de naam van de laptop?
en bij wachtwoord het wachtwoord van de laptop?
en bij domein niks?

Bij het lokale netwerk van thuis, htc aangesloten op wifi doet die het ook niet echt kan het niet aan firewall liggen?

Gr

Lijkt mij inderdaad dat je dan dat externe ip-adres invult bij Computer op de HTC, als die via de telefoonprovider Internet heeft.

Als vanaf je interne netwerk al niet werkt (zoals je aangeeft) dan zou inderdaad een firewall-issue aan de hand kunnen zijn, vooropgesteld dat je de extern bureaublad-service ook echt hebt aangezet in je pc (zie mijn eerder posting).

Tijs.

Hulp op afstand is ingeschakeld bij mij.
Of moet ik nog andere instellingen open zetten binnen windowws 7 home premium.
Ik lees nu wel dat home edities geen externe verbindingen ondersteunen?
Maar waar kan ik die firewall uit zetten in windows 7 of in de router?
Bedankt !

Gr

Hulp op afstand is niet gelijk aan Extern Bureaublad. Er wordt wel Extern Bureaublad bij gebruikt, maar eerst moet er een aanvraag voor hulp-op-afstand gedaan zijn vanaf de pc.

Dat is niet wat jij wilt. Dus je hele plan gaat niet door tenzij je upgrade naar een 'hogere' versie van Windows 7... :rolleyes:

Tijs.

@keunj: Ik had het er al over gehad in mijn postings naar jou zojuist:
c. Natuurlijk moeten verbindingen met Extern Bureablad ook mogelijk zijn in je Windows (alle Home en Starter versie beschikken NIET over Extern Bureaublad diensten) én aangezet zijn via rechtsklikken op Computer op je bureaublad, Eigenschappen, tabblad Externe verbindingen (o.i.d.).

Verder graag gedaan... :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan