Speedtouch 780 portforwarding lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi,

Ik heb een Thomson speedtouch 780 als router. Nu ben ik bezig met een gameserver te starten en heb het volgende gedaan:
(Tussen de router en de server staat nog een Linksys wrt300N router, opgesteld als switch)
Toolbox->Game&Application Sharing->New Game or Application->Game or Application Defenition = Any - 20100~20112- 20100 - any->add
Die heb ik vervolgens via 'Assign a game or application to a local network device' gekoppeld aan mijn gameserver.

Maar na het starten van de gameserver, gooit de router alleen de TCPpoortversie open, maar niet de UDP. (Dit heb ik via PFPortChecker bekeken).

Hoe kan dit/wat moet ik doen om die wél open te krijgen (in mijn routerlist staan ze wel alle twee open).

Ik vind het namelijk best vreemd dat ik alle twee de protocollen aanklik (any) en de router alleen de tcpversie doorstuurt en niet de udp.
Zit er dan nog ergens een optie op de router?

Groetjes John

Laatst bewerkt:
De Speedtouch 780 staat erom bekend dat port forwarding slecht werkt, heb deze router zelf ook even gehad en had dezelfde problemen.

Schijnt dat het met poort 80 en 21 wel werkt, misschien kun je i.c.m. port translation daar wat mee.

Groet, Temmink

Hoi Termink,

Bedankt voor je reactie, ik was er zelf ook al bang voor, ben niet zo'n speedtouchfan. Als het even druk is met internetverkeer knalt hij continu uit, zeer vervelend dus.

Hoe gaat dat in zijn werk dan, dat port translation? Misschien dat ik het zo kan oplossen.

Groetjes, John

je zou bijvoorbeeld in je speedtouch poort 80 kunnen forwarden naar de linksys, en vanuit de linksys poort 80 omzetten naar de poort van de game, laat andere spelers dan connecten naar: internetipadres:80

werkt uiteraard alleen als je geen http server hebt draaien ;)

niet zo mooie oplossing maar zo deed ik het met mijn speedtouch.

mooier is natuurlijk een fatsoenlijke modemrouter ;)

Hoi,

De game werkt op poort 20100-20112. (Soldiers of Fortune II).
Hoe kan ik dán de poort forwarden? Zij komen ook binnen op poort 20100 of 20101.

Groetjes en alvast bedankt;)

je speedtoudch modum

als het om de cod nat restrictie gaat dat die niet open is. ik heb hem open gekregen door poort forwarding. met dezefde router als jij hebt. heb momenteel nog niet supper veel problemen gehad met deze router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan