Speedtouch 780 Wireless en Linksys 54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piebepiebogaal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
3
Ik heb sinds een tweetal weken een nieuwe aansluiting op ADSL van het Net. Ik kreeg daarbij een speedtouch 780 draadloos modem. Ik heb daarop 1 Vista laptop, een vaste XP desktop en een XP latop op aangesloten. Tot woensdag, want toen kon ik opeens niet meer de verbinding met de speedtouch maken. Het Net gebeld en daarmee kreeg ik de Vista laptop wel weer aangesloten. XP laptop en desktop echter niet. Veel gebel en gedoe met erg vriendelijke en hulpzame KPN' ers, maar geen verbinding. Toen opperde ik dat m'n ouwe Linksys router nog had liggen. Die heb ik op advies van Het Net aangesloten op de speedtouch met een rca kabel, DHCP uitgezet en de Linksys draait nu als wireless HUB. Enige nadeel is dat de Speedtouch met Vista wel beveiligd is maar de linksys niet. Is die nog te beveiligen?

Iemand anders soortgelijke ervaringen. Het is toch besnuffeld dat ik met twee draadloze routers moet werken?
 
Kun je even doorgeven wat voor type en versie nummer van de linksysrouter is het.
 
Hoi !

Wat een flut-verhaal van KPN ?

Er is een Speedtouch geleverd, en na enige weken heb je geen verbinding meer.

Of: er zit een fout in je instellingen, wat niet waarschijnlijk is als alles eerst goed heeft gewerkt,
Of: De fout ligt bij KPN; als de Speedtouch volgens hen niet goed is behoor je een nieuwe te ontvangen, klaar uit.

Wat je beveiligingsvraag betreft: als de Speedtouch beveiligd is kun je de Linksys (die alleen als WAP dient) moeilijk ook beveiligen, omdat er dan een conflict ontstaat tussen de 2 apparaten.

Gewoon blijven zeuren bij KPN tot het geregeld is !

Greetz,

Harry.
 
Dank je wel. Ik ben eerlijk gezegd wel zo gemakzuchtig dat als het eenmaal goed werkt, dat ik dan minder druk voel om het weer anders te gaan regelen.

Het gekke van de speedtouch is dat ik bij het niet meer kunnen verbinden de instellingen ben gaan controleren en toen bleek er in de inlognaam (die bestaat uit je poscode en de Het Net extensie) opeens een cijfer te zijn weggevallen. Ik heb er zelf niks aan veranderd, dus ik vond dat echt heel vreemd. Met lang bellen heb ik de Vista Laptop weer aan de praat gekregen, maar de XP en de Desktop werden categorisch geweigerd door de speedtouch (zelfs vermeden bij het aanmelden op beschikbare draadloze netwerken).

Ik ben een beetje bang dat KPN iets gewijzigd heeft in de speedtouch. Iets vergelijkbaars heb ik gehad met Wanadoo, die veranderden na verloop van tijd de instellingen van mijn livebox, zodat ik de linksys opeens niet meer kon aansluiten. Dat vertelden ze mooi niet. Dus ik me rotzoeken naar een oplossing, bleek dat ze stiekem op afstand de boel hadden gewijzigd. Ze wilden namelijk liever de eigen wireless livebox aan me verhuren, dus wilden ze het onmogelijk maken eigen draadloze routers aan te sluiten op de standaard livebox die niet draadloos was. Gelukkig leerde ik de truc om een HUB van de linksys te maken (DHCP uitzetten). Die zelfde truc werkt ook nu gelukkig weer....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan