Speedtouch 780WL

• Onderwerp starter Onderwerp starter vanel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vanel

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Sinds gisteren kon ik niet meer op internet. Na een aantal standaard zaken te heben gechecked restte me niets anders dan de modem te resetten.
ik heb daarop de cd's die ik van mijn provider heb ontvangen ( voorheen Speedlinq, nu Telfort) opgestart, waarmee de verbinding op de pc waar mijn adslmodem direkt aan vast zit weer in orde is.
Het lampje WLAN brandt nu oranje ipv groen. mijn grootste probleem is nu dat ik niet meer ingelogd kom op de pc waar ik de USB adapter op heb aangesloten voor mijn draadloos netwerk.

De pc herkent het netwerk niet meer. Het aanmelden bij de modem ( die wel wordt gevonden) lukt niet meer. Ik krijg een melding" wachten tot het netwerk klaar is" . Dat gebeurt dus niet.
Als ik deze pc dan opstart, dan zie ik even een verbinding die wegvalt zodra ik op internet wil gaan. ik krijg dan een standaardmelding dat Firefox offline is, of dat ik wellicht een fout adres heb ingetikt. ook het toekennen van een IP adres heb ik voorbij zie komen, maar ik heb op beide PC's ingesteld dat deze automatisch worden toegekend.

Wat ik ook probeer, het blijft zonder succes. Zie ik iets over het hoofd?

hi,
Het klinkt heel gek, ik weet het, zeker na een reset naar de fabrieksinstellingen maar

haal de spanning er eens af
en niet met de aan/uit schakelaar maar echt het stekkertje er uit.
En deze er een minuut NIET aansluiten.

Dan stekkertje er weer in
en nogmaals het apparaat voorzien van de juiste instellingen.

grtz gerrit

Je hebt er toch wel aan gedacht dat je een draadloze router bedraad moet configureren??
Probeer dat dus.

Tijs.

hi,
Het klinkt heel gek, ik weet het, zeker na een reset naar de fabrieksinstellingen maar

haal de spanning er eens af
en niet met de aan/uit schakelaar maar echt het stekkertje er uit.
En deze er een minuut NIET aansluiten.

Dan stekkertje er weer in
en nogmaals het apparaat voorzien van de juiste instellingen.

grtz gerrit

ik heb het geheel gereset, door de stekker eruit te halen. de pc waaraan de modem is verbonden werkt zoals voorheen. Wel blijft het oranje lampje branden van Wlan. Op de andere pc wordt de draadloze modem gevonden, maar verbinding maken lukt niet. Zelfs een tijdelijk kontakt wat is gisteren wel had lukt nu ook niet meer.
weet iemand wat het protocol is om geheel opnieuw te beginnen. Moet ik oude verbindingen / bestanden verwijderen, of is dit niet de oplossing? Ik kan me nog herinneren dat het maken van de eerste verbinding destijds heel gemakkelijk ging. dat is deze keer wel anders.

Het feit dat het WLAN lampje oranje is betekent dat je momenteel WEP encryptie hebt. Het feit dat het knippert betekent dat er op dat moment (toevallig) geen verkeer overheen gaat.
DUS: Je zult de configuratie van het WLAN gedeelte opnieuw moeten doen, en stel dan WPA in ipv. WEP.
Heb je eenmaal SSID, encryptie-soort en encryptie-code ingesteld op de Speedtouch, dan (met dezelfde gegevens) proberen nieuwe/aangepaste draadloze instellingen in te stellen op de pc's/laptops.

Voor het geval het je aan handleidingen ontbreekt:
Basis installatiehandleiding
Uitgebreide installatiehandleiding

Succes,

Tijs.

Het feit dat het WLAN lampje oranje is betekent dat je momenteel WEP encryptie hebt. Het feit dat het knippert betekent dat er op dat moment (toevallig) geen verkeer overheen gaat.
DUS: Je zult de configuratie van het WLAN gedeelte opnieuw moeten doen, en stel dan WPA in ipv. WEP.
Heb je eenmaal SSID, encryptie-soort en encryptie-code ingesteld op de Speedtouch, dan (met dezelfde gegevens) proberen nieuwe/aangepaste draadloze instellingen in te stellen op de pc's/laptops.

Succes,

Tijs.

Succes,

Tijs.

de lampjes zijn nu allemaal weer groen, zoals voorheen. Het probleem bij de andere pc blijft echter. ik krijg een melding dat er een draadloos netwerk is gevonden. Als ik deze aanklik om te verbinden, dan krijg ik de melding dat er verbinding wordt gezocht. Daar blijft het bij. Als laatste krijg ik een melding dat er kontakt met de beheerder van het netwerk dient te worden opgenomen. Ik dus..
Ik zie nu dat er af en toe kontakt is, doordat er gegevens worden ontvangen en verzonden.
daarna krijg ik melding dat er geen verbinding is. Als ik de verbinding daarop wil herstellen, dan geeft hij aan dat er een IP adres vernieuwd wordt. Kort daarop weer de melding dat er geen verbinding kan worden verkregen.
Nog iets vreemds; vanochtend kon ik met een flash USB stick gegevens opslaan, waarmee ik op de andere pc ( die dus niet werkt) gegevens kon overdragen, zodat deze in het netwerk kon worden opgenomen. Nu zie ik deze optie niet meer (ik gebruik vista business)
Enig idee?

[...]

Lijkt mij dat op die 2de pc/laptop nog de 'oude' encryptie-soort/encryptiesleutel staat ingesteld.
Pas eens de instellingen aan, waarbij je de 'oude' instellingen in zijn geheel verwijderd, dan weer zoeken naar netwerken in je buurt, en dan een nieuwe verbinding bouwen.

Daarnaast is interessant te vernemen of je nog instellingen hebt gedaan in de Speedtouch als het gaat om MAC-filtering. Ik neem aan dat je dat niet gedaan hebt, maar voor het geval van wel, haal die MAC-filtering dan weg, en probeer het opnieuw.

Succes,

Tijs.

speedtouch 780

hallo Tijs,

ik heb op mijn andere pc (die draait op XP) de adapter verwijderd en opnieuw gestart. Hardware werd gevonden en geinstalleerd. Het vervolg was echter hetzelfde. Wat betreft de encryptie en de MAC filtering, geef me eens in het kort aan hoe ik dat kan doen en waar ik moet kijken. Ik dacht eigenlijk dat ik met de flash stick de gegevens kon afstemmen op elkaar.

hallo Tijs,

ik heb op mijn andere pc (die draait op XP) de adapter verwijderd en opnieuw gestart. Hardware werd gevonden en geinstalleerd.[...]

Dit is dus niet wat ik bedoelde... Waar ik het over had waren de instellingen m.b.t. 'bekende draadloze netwerken', waar misschien nu nog de verkeerde instellingen instaan.

Nog maar even uitgebreider dan:
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Rechtsklik op je draadloze netwerkverbinding, en kies Eigenschappen
Ga naar tabblad Draadloze netwerken
Kijk na of draadloos netwerk automatisch configureren aanstaat. Is dat niet het geval, dan zul je een of ander bij de draadloze netwerkkaart meegeleverd programma hebben om instellingen te doen. Ik ga er hier even vanuit dat je dat vinkje wél aan hebt staan.
Verwijder alle Voorkeursnetwerken, en druk op Ok.
Ga dan weer opnieuw de netwerken in je buurt zoeken en instellen.

Als je geen idee hebt wat MAC-filtering is, dan zul je het ook wel niet ingesteld hebben op de Speedtouch, dus zal dit wel niet de bron zijn van je problemen. Als je wat achtergrondinformatie wilt: hier. Komt er in concept op neer dat, gebruikmakend van een unieke herkenningscode van je draadloze netwerkkaarten, alleen zij gebruik mogen maken van je draadloze netwerk.
Nogmaals: Als de term je niets zegt, en je blijkbaar ook niet weet hoe zo'n MAC-adres te achterhalen, lijkt het me niet dat je op de Speedtouch hiervoor iets hebt ingesteld.

Succes,

Tijs.

hoi Tijs, ook jouw tips leveren hetzelfde resultaat op. Ook de telefoon hapert sinds gisteren. Daarnaast verscheen ook al een aantal malen "geen dsl beschikbaar" ( na 10-20 seconden werkt het weer wel.

Dit is dus niet wat ik bedoelde... Waar ik het over had waren de instellingen m.b.t. 'bekende draadloze netwerken', waar misschien nu nog de verkeerde instellingen instaan.

Nog maar even uitgebreider dan:
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Rechtsklik op je draadloze netwerkverbinding, en kies Eigenschappen
Ga naar tabblad Draadloze netwerken
Kijk na of draadloos netwerk automatisch configureren aanstaat. Is dat niet het geval, dan zul je een of ander bij de draadloze netwerkkaart meegeleverd programma hebben om instellingen te doen. Ik ga er hier even vanuit dat je dat vinkje wél aan hebt staan.
Verwijder alle Voorkeursnetwerken, en druk op Ok.
Ga dan weer opnieuw de netwerken in je buurt zoeken en instellen.

Als je geen idee hebt wat MAC-filtering is, dan zul je het ook wel niet ingesteld hebben op de Speedtouch, dus zal dit wel niet de bron zijn van je problemen. Als je wat achtergrondinformatie wilt: hier. Komt er in concept op neer dat, gebruikmakend van een unieke herkenningscode van je draadloze netwerkkaarten, alleen zij gebruik mogen maken van je draadloze netwerk.
Nogmaals: Als de term je niets zegt, en je blijkbaar ook niet weet hoe zo'n MAC-adres te achterhalen, lijkt het me niet dat je op de Speedtouch hiervoor iets hebt ingesteld.

Succes,

Tijs.[/QUOTE]

Kijk dan eens in Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Staan daar momenteel gele uitroeptekens (!) en/of rode kruizen (x)?

Als dat niet het geval is, dan heb ik zo ook geen direct idee meer, en moet ik het stokje overgeven.

Tijs.

speedtouch problemen

Hoi Tijs,

geen verontrustende tekens of iets dergelijks. We ligt mijn telefoon er steeds uit als mijn PC in standby stand gaat of uit wordt gezet. als er dan gebeld wordt dan hoor ik niets. Foutmeldingen verschijnen echter niet. Dit is echter een probleem wat nu sinds maandag weer plaatsvind.

Ik heb mijn hoop nu gevestigd op de modemleverancier en de provider. Na drie dagen echter nog geen verandering in de situatie. In elk geval bedankt voor het meedenken.

Staan daar momenteel gele uitroeptekens (!) en/of rode kruizen (x)?

Als dat niet het geval is, dan heb ik zo ook geen direct idee meer, en moet ik het stokje overgeven.

Tijs.[/QUOTE]

problemen speedtouch 780WL

Zie hier de oplossing die ik van de fabrikant heb ontvangen.

===================================================================================
Loop de instellingen na in de ST modem.
Open Internet Explorer en vul in de adresbalk het adres: http://192.168.1.254

Ga naar "Thuisnetwerk" > WLAN: SpeedTouchxxxxxx(54Mbps) > (klik rechtsboven in beeld) Configureren.

Zorg dat er een vinkje staat bij;
-Multicast toestaan vanaf breedbandnetwerk:
-Broadcast Network Name:

Nieuwe apparaten toestaan: "Nieuwe apparaten zijn toegestaan (Automatisch)

Bekijk welke encryptie er staat ingeschakeld.
(De WPA encryptie sleutel is hoofdlettergevoelig)

===================================================================================
Mocht dit allemaal goed staan, probeer dan de draadloze verbinding opnieuw op te zetten via;
1) Start
2) Configuratiescherm (klassieke weergave)
3) Netwerkverbindingen
4) (rechtermuis op) Draadloze verbinding
5) Kies de optie: "Beschikbare draadloze netwerken weergeven"
6) Geef een dubbelklik op de "SpeedTouchxxxxx" en vul de gevraagde encryptie sleutel in.

Wanneer ook dit geen resultaat geeft, loopt u dan de "Internet Opties" na via;
1) Start
2) Configuratiescherm
3) (klik linksboven op "klassieke weergave") Internet Opties
4) (tabblad) Verbindingen
5) Verwijder eventuele inbel- of VPN verbindingen.
6) Klik op "LAN Instellingen" en haal alle vinkjes weg en klik op "ok"

Mocht dit ook niet werken kunt u proberen het kanaal te veranderen waar de draadloze connectie op functioneert, dan zou de draadloze verbinding toch echt moeten functioneren.

Nu natuurlijk de hamvraag: Hebben deze suggesties van de fabrikant(en) geholpen, en welke stap(pen) van hun instructie dan precies.

Tijs.

speedtouch

Hoi Tijs,

jazeker het probleem is (bijna) opgelost. Op het feit na dat ik al die tijd geen vaste telefoon meer heb werkt het weer. volgens mijn provider is alles in orde. De praktijk wijst echter anders uit. Ik ben nu overgestapt naar KPN en hoop binnenkort weer te kunnen bellen.
Nog bedankt voor je hulp!

Mooi dat je draadloze Internet nu werkt. :thumb:

M.b.t. de hulp: Graag gedaan. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan