Speedtouch bericht terwijl geen speedtouch meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Een raar probleem: ooit heb ik een speedtouch router gehad. Wanneer ik wel verbinding met de router had, maar de internetverbinding even down was, kreeg ik een melding van de Speedtouch router hierover. Ik kreeg dan ipv van een gewone webpagina een pagina van Speedtouch in beeld, waarop stond dat de verbinding niet goed was (Your DSL connection is down), en ik het nogmaals moest proberen.

De router gebruik ik allang niet meer, maar toch krijg ik nog steeds af en toe dezelfde pagina/melding in beeld. Het lijkt mij dan ook dat deze de standaardpagina van Firefox heeft overschreven. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Let wel, het is niet hetzelfde als de melding die je krijgt als je bijv helemaal geen verbinding met een netwerk/router hebt, dan krijg ik gewoon deze:

attachment.php

Bijlagen

• Untitled-1 copy.jpg
    Untitled-1 copy.jpg
    70 KB · Weergaven: 62
Toevallig had ik m vandaag weer. Het blijkt dat er meerdere pagina's van Speedtouch getoond worden:

attachment.php

attachment.php

Bijlagen

• Untitled-2 copy.JPG
    Untitled-2 copy.JPG
    83,6 KB · Weergaven: 57
  • Untitled-3 copy.JPG
    Untitled-3 copy.JPG
    89,7 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Er zijn 2 mogelijkheden:

1. Die pagina staat in de cache van firefox.
2. Je hebt nog steds een Speedtouch-apparaat ergens in je netwerk.

Oplossing 1: leeg je cache (staat ergens in het menu of bij opties denk ik).

Oplossing 2: ik zie op die screenshots http://speedtouch.lan/ staan. Dit is waarschijnlijk een verwijzing vanuit je hosts bestand. Dit kun je als volgt controleren.
- Open Kladblok.
- Open daarmee C:\windows\system32\drivers\etc\hosts
Kijk of er onder de laatste regel die met # begint meer staat dan:
Code:
127.0.0.1    localhost
Als er iets staat als:
Code:
192.168.0.1    speedtouch.lan
# of:
10.0.0.1    speedtouch.lan
Dan is 192.168.0.1 of 10.0.0.1 waarschijnlijk jhet IP-adres van je vergeten Speedtouch-apparaat.

Helaas, geen van beide oplossingen bieden soelaas. Persoonlijk denk ik dat het ergens in de profielmap van Firefox moet zitten. Het vreemde is nl dat ik niet alleen een nieuwe router heb, maar ook een nieuwe laptop, mét een schone installatie. De enige relevante installatiebestanden die dus van de oude laptop, die aan de speedtouch hing, mee zijn genomen naar de nieuwe, is de profielmap van Firefox, waar dus al je instellingen instaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan