Speedtouch buitenkant Pingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperrr

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Berichten
737
SP probleem nummer 846:

Waarom kan IK mijn externe (internet) IP niet pingen, maar andere mensen wel???

het gaat om een Speedtouch 510
 
Pingen

Wat bedoel je precies, gewoon een ping (ip nummer) opdracht.

Dat zou wel moeten kunnen gewoon in een dos box.

Maar waarom zou je dit willen doen als ik vragen mag.

grtjs jjw
 
Je Fire-Wall blokkeert de outgoing ICMP. Trouwens zie ik het nut van pingen niet zo.
Sommige ISP blokkeren dat ook.

Ja, met ping -a x.x.x.x krijg je via DNS de omzetting naar wie je werkelijk bent.
Maar met nslookup kan dat ook. De hele materie van TCP/IP is nog veel
belangrijker.

Weliswaar kom je met pingen wel achter of de pc aan de overkant wel aanstaat.
Maar dit is niet altijd per definitie het geval. Zoals ik al eerder zei,
kan dit geblokkerd worden.

Dennis.

P.S. Sorry Viperr, ik had een typfout gemaakt. Heb het zojuist gecorrigeerd. Router had Fire-Wall moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
@jjw:
Ja, gewoon een ping [IP]...
dat wilik doen omdat als dit al niet werkt de rest ook niet werkt. (Heb een webservertje aangezet op poort 80 en als ik met me browser naar me eigen IP gaat krijg ik ook geen verbinding...)
Het vreeemde van de hele zaak is, andere mensen kunnen mij wel pingen en die webserver bereiken.

@Dennis90:
Me firewall blokkeert het niet, dat heb ik juist uitgezet om het te testen. en anders zouden andere het ook niet kunnen pingen
 
Hmm

En daar zit dan ook het probleem, jezelf bereiken op een webserver of ftp server is helaas onmogelijk, de provider staat het niet toe om jezelf met jezelf in verbinding te stellen, waarom weet ik niet precies maar ik zie ook niet in waar het goed voor zou zijn.

Ik heb toevallig zelf hiermee net twee weken terug mee zitten knoeien, ik maar denken de boel doet het niet maar dat kwam ook alleen maar omdat de provider het niet toe staat vanaf je eigen ip adres naar je eigen ip adres toe te gaan.

Jammer maar helaas.

Als het goed is mag je wel gewoon in een dos box jezelf pingen, dat mag ik tenminste wel en ik gebruik dezelfde router als jouw.

De speedtouch 510.

grtjs jjw
 
Als jezelf niet eens je webserver via de browser kunt benaderen, dan kunnen
andereren dat van buitenaf ook niet bereiken. Dat is gewoon zo.
Dus hier klopt echt iets niet wat je schreef volgens mij.

Een vraag: Je hebt een eigen Webserver op je pc draaien?
Zo ja, is dat een Apache of een IIS Webserver?

Dennis.
 
Probeer maar

Probeer maar eens met een ftp server, zelfde verhaal.
Maar goed.

grtjs jjw
 
Ik heb een Apache server draaien. die kan ik lokaal bekijken door 127.0.0.1 op te gaan, maar niet door mijn internet ip in te tikken.
Mezelf pingen lukt ook niet.
Andere mensen buiten mijn lokale netwerk kunnen die webserver WEL bereiken door middel van het internet IP.

Mijn eigen pctju
Kijk, deze link werkt bij jullie wel (lege dir) en bij mij niet.
 
Wat ik al zei

Wat ik al zei, voor meeste zal dit gelden, je kunt via je eigen ip (buiten, provider) niet jezelf weer aanspreken wat betreft een ftp of http server.
Dit zul je meestal door derden moeten laten doen.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan