Speedtouch DSL connection down

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjurm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sjurm

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Wij hebben thuis de laatste tijd veel gezeur met internet.
Het internet werkt erg sloom en vaak lukt het niet om meer PC's tegelijk op internet te hebben.
Als we dan de router opnieuw opstarten doet het internet het vaak weer even. Eigenlijk moet ik gewoon een nieuw kastje aanvragen, maar nu zag ik de volgende melding:

Your DSL connection is down. Verify that your SpeedTouch is correctly connected to your phone line.
If the problem persists, check your documentation.

Ik dacht dat misschien dit wel de oorzaak van het probleem is, dus misschien weten jullie waar het aan ligt. Ik heb eigenlijk 0,0 verstand van draadloos internet enzo.

Nog info over de router:

- Service Configuration
This section contains information regarding the service configuration currently applying to your SpeedTouch.

Service Name: Router (modified by user)

- Time Configuration

Time Source: Manual

Timezone: (UTC+01:00) Amsterdam, Bern, Rome, Stockholm

Summer Time: No

Time Since Power-on: 0 days, 0:16:08

- System Configuration

Web Browsing Interception: Enabled

het zou kunnen zijn dat de splitter niet meer goed functioneert, je zou even kunnen proberen om de splitter er tussenuit te halen, en dan kijken of de verbinding goed werkt.
Indien er nog telefoons op de splitter zijn aangesloten doen die het natuurlijk niet meer. Indien je Internet+Bellen hebt is de splitter sowieso overbodig geworden.

ik weet niet precies waar de splitter zit. Er zit bij de telefoon, vanuit de kabel uit de muur een wit kastje met een snoer naar de telefoon. Die is van Tele2
Is dat dan de splitter?
Het rare is dat mn vader het er over heeft dat hij én tele2 en KpN heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan