speedtouch en netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Een kennis van mij heeft sindskort ADSL en tot voorheen had hij gewoon ISDN, maar hij had een netwerk met een Ethernet-switch, 3 pc's 1 laptop en 2 netwerkprinters (via een Printerserver)

Met met dat ADSL is de switch nutteloos geworden, want kan niet op het multipc modem (speedtouch) en er is nu dus een Router aangeschaft, voor 4 pc's.

Maar nu komt mijn probleem:

Als de 3 pc's en de laptop op de router zitten (dan zijn dus al die poorten al in gebruik.

Is het mogelijk dat er pc's op direct op de speedtouch komen en de printerserver op de router, wordt dan nog het hele netwerk zichtbaar

Heeft iemand tips / adviezen voor mij

alvast bedankt

Met met dat ADSL is de switch nutteloos geworden, want kan niet op het multipc modem (speedtouch)

Snap ik niet.:o

Ik heb ook een multi pc modem ( 510v4 )
OP uitgang 1 t/m 3 zitten 2 pc's en een laptop.
Op uitgang 4 zit een lan switch.
Op de lan swich zijn aangesloten 1 pc + 1 laptop, hier heb ik nog 2 poorten vrij.
Gebruik ook adsl.
en alles werkt gewoon, dus het zou moeten lukken.

groet speedtouch

Yep, klopt. En bij mij zit er zelfs nog een router tussen de modem en de switch. Werkt vlekkeloos. Dus die kennis kan die switch rustig in zijn netwerk opnemen.

Mij werd verteld door de helpdesk van Mycom (die hard de switch geleverd) van het merk Edimax, en die vertelde dat de switch te oud was en het zware/snelle verkeer niet aan kan, terwijl op de switch staat dat die 10 mb en 100 mb lan aan kan, dus nu een router gekocht, en dan maar daarmee proberen.

Heeft dit trouwens nog invloed op het abonnement, het is namelijk ADSL-time, dus hij met iedere keer inloggen om op internet te kunnen, zou het dan verstandig zijn om de pc's op de speedtouch te zetten de printerserver op de router?

zou het dan verstandig zijn om de pc's op de speedtouch te zetten de printerserver op de router?

Als je modem gewoon aanstaat, kan je gebruik maken van je netwerk zonder dat je online bent. :)

Ik heb iets dergelijks: ik heb een kabelmodem van chello, met daarop een 4 poorts router.
1 poort van de router gaat naar uplinx op een 8 poorts hub.

Hou ik 7 poorten over. Poort 1 zit namelijk gekoppeld aan de uplinx.
Op de router blijven 3 poorten over.
Dus in totaal 10 ter beschikking.

Zonder modem heb je nog steeds een perfect netwerk.

ok, maar wat ik eigenlijk wil weten

Werkt dat ADSL-time tooltje ook nog als er een router tussen zit

Werkt dat ADSL-time tooltje ook nog als er een router tussen zit

Dat werkt gewoon, echter kan ik je beter adviseren om eens contact op te nemen met de provider, omdat dit een verbinding is met tijd minuten.

Vraag in dit geval, wat er gebeurt als je alleen het modem aanzet, normaal belt het modem dan gelijk in.
Vraag even hoe het bij jou in z'n werk gaat.

groet speedtouch

het tooltje wat standaard op alle pc's is geinstalleerd, leest de toestand van het modem en dan kan je verbinding maken, of hij zegt dat het modem al verbinding heeft

Oke dus hij maakt niet vanzelf verbinding, je moet echt de opdracht zelf geven.

In dit geval niet, je hebt alles zelf in de hand.
Wil je wel of geen verbinding maken met het internet, het modem / router kan gewoon aanblijven.

Let wel, je huisgenoten kunnen wel ieder moment gebruik maken om in te bellen zonder dat je het weet.
als je achter een andere pc zit.

Geplaatst door speedtouch
In dit geval niet, je hebt alles zelf in de hand.
Wil je wel of geen verbinding maken met het internet, het modem / router kan gewoon aanblijven.

Let wel, je huisgenoten kunnen wel ieder moment gebruik maken om in te bellen zonder dat je het weet.
als je achter een andere pc zit.

dat is niet erg, het is een zakelijke omgeving, dus dat zal geen probleem zijn

Maar bedankt voor de waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan