Speedtouch en Sitecom Wireless PCI

Status
Niet open voor verdere reacties.

blankevoort

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Ik heb een aansluiting met een sppeedtouch 570 wireless modem en een sitecom wieless PCI Card 11 mb van 29,95.

Ik moet via de software van de card het netwerk instellen. Ik weet het volgende zeker,
Naam van het netwerk moet SpeedTouch zijn.
Het modem fungeert als Accespoint Ik moet een WEP versleuteling toepassen, maar welke, Die welke op de modem staat, of moet ik de WEP van mijn werkgever gebruiken. (het leuke van mijn werkgever is dat de helpdesk mij niet met mijn pcprive mag ondersteunen)

Het idiote is dat als ik Peer to peer gebruik dat de kaar wel iets detecteert maar verder ook niet.

Kan de sitecom card wel samen met de Speedtouch 570???????
Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest!

alvast bedankt!

In principe dien je de WEB-sleutel in te geven die "in" de wireless modem is ingegeven. Maar wil je inloggen op je werk of thuis? Als je het over je thuissituatie hebt, moet je eerst zelf een WEB-sleutel in je modem zeten. Op je werk moet je dan je systeembeheerder vragen naar de sleutel. De WEB-sleutel kan je invoeren door via je browser je modem te benaderen. Handigst is het om dat (nog) via een kabelverbinding te doen. Daarna dus diezelfde sleutel ingeven voor je kaartje

Bedankt!
Maar toch nog even,
Op het modem staat een "configuration-key"
en een WEP.
Wat is het verschil daartussen.

Het modem is geinstalleerd door mijn werk, dus zal ik hun WEP versleuteling moeten gebruiken begrijp ik uit je verhaal.

Ik wil thuis met mijn PC prive via het modem en de provider naar internet. Maar ik wil en hoef niet via een server van mijn werk naar internet.
Ik mag de aansluiting op internet bij mij thuis wel gebruiken.

Blankevoort

Volgens mij is een "configuration-key" wat anders. Ik denk dat het een beveiligingssleutel (wachtwoord?) is om te voorkomen dat men instellingen van de modem/router veranderd. Met een WEP-key voorkom je dat anderen zich al te makkelijk kunnen aanmelden bij jouw accespoint. Je zal dus achter die key moeten zien te komen zodat je die kan invoeren in het configuratievenster van je pci-kaartje.

Beste Erbicom

SSID ingevuld, WEP ingevuld, toch nog geen verbinding tussen modem en card,
wat nu? wat ben ik vergeten?

Als ik de gegevens invul in de windows van de sitecom software krijg ik steeds geen verbinding met het modem.

Verder heb ik volgens mij de juiste netwerkinstellingen ingevuld.

Is nog van belang, 1 de sleutelindex?
1, 2, 3 of 4? nul kan ik niet kiezen.

2 het EAP type, en wat is dat?

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan