speedtouch icm linksys wrc54g (utorrent probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

p dexter

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
hallo,

ik heb een speedtouch 510 als modem icm een linksys wrc54g router. alles gaat prima behalve downloaden met utorrent. een probleem met inkomende connecties op poorten. utorrent geeft aan geen inkomende verbindingen te krijgen en krijgt onderin een geel driehoekje, wat dus groen moet zijn en dus poort schijnt gesloten. dmv portforwarding voor de linksys:http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT54G/Utorrent.htm dacht ik van 't probleem af te zijn maar 't probleem blijft bestaan.

nu heb ik middels dhcp uit in de linksys incl. portforwarding en 't probleem zowaar verholpen, maar even later nog wel verbinding maar geen internet door 't uitzetten van dhcp.

groet.

Laatst bewerkt:
Hi,

je speedtouch heeft ook een routerfunctie. Dit wil dus zeggen dat je momenteel 2 routers in je lokaal netwerk hebt.
Ik heb precies het zelfde.
Ik heb mijn speedtouch als router gebruikt (dus hier portforwarding gebruiken)
mijn linksys router gebruik ik enkel als accesspoint en switch.

http://www.breedbandmodems.info/modules/content/index.php?id=76

situatie 1 gebruiken.

Dit houd in

op je speedtouch : DHCP server inschakelen.
portforwarding doen

op je linksys : verbinding maken met je speedtouch doormiddel van een switchpoort, niet uplink poort.
DHCP server uischakelen
statisch ip instellen (bvb 192.168.1.253) want 192.168.1.1 is meestal standaard voor speedtouch
alle portforwarding die je zelf toegevoegd hebt verwijderen
je kan hem wel nog als wireless accesspoint gebruiken.

hopelijk is het zo duidelijk, op deze manier is het bij mijn netwerk gelukt.

Hi,

je speedtouch heeft ook een routerfunctie. Dit wil dus zeggen dat je momenteel 2 routers in je lokaal netwerk hebt.
Ik heb precies het zelfde.
Ik heb mijn speedtouch als router gebruikt (dus hier portforwarding gebruiken)
mijn linksys router gebruik ik enkel als accesspoint en switch.

http://www.breedbandmodems.info/modules/content/index.php?id=76

situatie 1 gebruiken.

Dit houd in

op je speedtouch : DHCP server inschakelen.
portforwarding doen

op je linksys : verbinding maken met je speedtouch doormiddel van een switchpoort, niet uplink poort.
DHCP server uischakelen
statisch ip instellen (bvb 192.168.1.253) want 192.168.1.1 is meestal standaard voor speedtouch
alle portforwarding die je zelf toegevoegd hebt verwijderen
je kan hem wel nog als wireless accesspoint gebruiken.

hopelijk is het zo duidelijk, op deze manier is het bij mijn netwerk gelukt.

hi,op die link van jouw was ik inmiddels al geweest en ben verders echt aan 't klooien geweest, en nog steeds. bedankt in ieder geval voor de korte duidelijke uitleg.

2 dingen alleen: wat houd die switchpoort in,waar vind ik die precies?

naar welk ip moet ik forwarden in de speedtouch?

switchpoort op je linksys houd in.
Je hebt 4 poorten dicht bij mekaar zitten, meestal genummerd van 1 tot 4, dit zijn de switchpoorten.

de poort die alleen zit is de uplink poort, hier sluit je normaal modem met router aan.
Maar in dit geval dus een poort van 1 tot 4 nemen.

Naar welk ip adres je moet forwarden :

Dit is het ip adres van de pc waarop je utorrent gaat gebruiken.

Dus op je pc :
---------------------

start - run (uitvoeren) - cmd - ipconfig
utorrent opstarten en kijken welke poort gebruikt word.

ipadres dat je hier ziet, naar daar moet je in de speedtouch forwarden, samen met poort die je in utorrent ziet.

hopelijk lukt het zo, laat maar wat weten.

switchpoort op je linksys houd in.
Je hebt 4 poorten dicht bij mekaar zitten, meestal genummerd van 1 tot 4, dit zijn de switchpoorten.

de poort die alleen zit is de uplink poort, hier sluit je normaal modem met router aan.
Maar in dit geval dus een poort van 1 tot 4 nemen.

Naar welk ip adres je moet forwarden :

Dit is het ip adres van de pc waarop je utorrent gaat gebruiken.

Dus op je pc :
---------------------

start - run (uitvoeren) - cmd - ipconfig
utorrent opstarten en kijken welke poort gebruikt word.

ipadres dat je hier ziet, naar daar moet je in de speedtouch forwarden, samen met poort die je in utorrent ziet.

hopelijk lukt het zo, laat maar wat weten.

hey bedankt, hier ga ik wat aan hebben:thumb:

even nog een vraagje; wat vul ik in bij static ip -> subnet

-> gateway

-> dns

ip static : 192.168.1.253 (wanneer je dan wat op je linksys wil veranderen, moet je naar dit ip gaan)
subnet : 255.255.255.0
gateway : 192.168.1.1 (ip adres van je speedtouch, mocht je dit verandert hebben.)
DNS : krijg je toegewezen van je ISP(internet service provider)

ip static is zodat het ip adres blijft en niet door dhcp server telkens anders word toegedeeld.

gateway is de weg tussen jou pc en het internet, dus het ip adres van je speedtouch omdat hier je internetverbinding van isp op binnenkomt en verdeeld word naar je pc's in interne netwerk.

DNS : zorgt ervoor dat je een site naam kan ingeven, bvb www.google.be, zodat je niet ipadres van deze site moet onthouden.

via google kan je DNS +naam van je service provider ingeven en krijg je deze ip addressen te zien.

Laatst bewerkt:
ip static : 192.168.1.253 (wanneer je dan wat op je linksys wil veranderen, moet je naar dit ip gaan)
subnet : 255.255.255.0
gateway : 192.168.1.1 (ip adres van je speedtouch, mocht je dit verandert hebben.)
DNS : krijg je toegewezen van je ISP(internet service provider)

ip static is zodat het ip adres blijft en niet door dhcp server telkens anders word toegedeeld.

gateway is de weg tussen jou pc en het internet, dus het ip adres van je speedtouch omdat hier je internetverbinding van isp op binnenkomt en verdeeld word naar je pc's in interne netwerk.

DNS : zorgt ervoor dat je een site naam kan ingeven, bvb www.google.be, zodat je niet ipadres van deze site moet onthouden.

via google kan je DNS +naam van je service provider ingeven en krijg je deze ip addressen te zien.

't wordt me allemaal duidelijk. maar dat gateway adres wat jij geeft is toch dat van de linksys? van de speedtouch is 10.0.0.138...

Laatst bewerkt:
overigens krijg ik met 't invoeren van jouw gegevens een melding: wan ip is same as lan ip, check them again!

ik kijk deze avond even hoe ik het heb ingesteld thuis, kan me herinneren dat ik precies het zelfde probleem had.

je zegt net dat je speedtouch 10.0.0.38 is, je moet wel zien dat je

speedtouch, linksys en pc in dezelde ip range zitten.

dus allemaal in 10.0.0.x of 192.168.x.x anders kan je niet met elkaar communiceren.

je gateway kan je vinden ook wanneer je

op je pc :
---------------
ipconfig /all uitvoert
wat hier gateway is , is ook dezelfde gateway die je moet invullen bij je linksys.

ik kijk deze avond even hoe ik het heb ingesteld thuis, kan me herinneren dat ik precies het zelfde probleem had.

je zegt net dat je speedtouch 10.0.0.38 is, je moet wel zien dat je

speedtouch, linksys en pc in dezelde ip range zitten.

dus allemaal in 10.0.0.x of 192.168.x.x anders kan je niet met elkaar communiceren.

je gateway kan je vinden ook wanneer je

op je pc :
---------------
ipconfig /all uitvoert
wat hier gateway is , is ook dezelfde gateway die je moet invullen bij je linksys.

mag ik je heel hartelijk bedanken :thumb: helemaal top, utorrent helemaal weer zoals 't hoort! ook zonder static ip gelukt overigens. aleen 1 smetje is dat ik mijn router niet meer in kom op 192.168.1.1. graag zou ik nog wel in mijn linksys willen kunnen.

't is trouwens linksys wrt54g ipv wrc54g :o

Laatst bewerkt:
super blij dat het werkt.

wat betreft je router.

Je router is nu speedtouch
je linksys word nu als switch / access point gebruikt.

wanneer je op je pc ipconfig uitvoert en dan de default gateway neemt.
dit is je router (speedtouch), indien dit niet 192.168.1.1 is kan je deze nemen om in je speedtouch te komen.
Daar kan je dan kijken bij network, dit geeft alle aparaten die met je speedtouch verbonden zijn.
je zal dan je ip adres van je pc tegenkomen. en nog een ander en dat is dan het ip adres waarmee je in je linksys terecht kan.

hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Normaal stel je statisch adres in op de linksys zodat je ip adres zelf ingevoerd hebt en dus ook weet welk je nodig hebt om de linksys te benaderen.
Doe je dit dynamisch toewijzen is het ff uitzoeken natuurlijk, maar met bovenstaande beschrijving moet je er wel geraken, misschien mits wat zoeken

super blij dat het werkt.

wat betreft je router.

Je router is nu speedtouch
je linksys word nu als switch / access point gebruikt.

wanneer je op je pc ipconfig uitvoert en dan de default gateway neemt.
dit is je router (speedtouch), indien dit niet 192.168.1.1 is kan je deze nemen om in je speedtouch te komen.
Daar kan je dan kijken bij network, dit geeft alle aparaten die met je speedtouch verbonden zijn.
je zal dan je ip adres van je pc tegenkomen. en nog een ander en dat is dan het ip adres waarmee je in je linksys terecht kan.

hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Normaal stel je statisch adres in op de linksys zodat je ip adres zelf ingevoerd hebt en dus ook weet welk je nodig hebt om de linksys te benaderen.
Doe je dit dynamisch toewijzen is het ff uitzoeken natuurlijk, maar met bovenstaande beschrijving moet je er wel geraken, misschien mits wat zoeken

hi, ik kom nog steeds mijn router niet in op 192.168.1.1 hoe moet ik dat in de speedtouch instellen?

Hi in je speedtouch hoef je niks in te stellen om je linksys in te gaan.

http://folk.ntnu.no/maartman/blog/wp-content/uploads/2006/11/dhcp_setup.png

op de afbeelding zie je onder network setup een ip adres ingevuld

hier vul je dan in jou geval
192.168.1.253
255.255.255.0 in

Wat nu je ip adres van je linksys is, word uitzoeken omdat je het op dynamisch ingesteld hebt. dan kan het eender welk zijn in je netwerk

probeer eens 192.168.1.2 tot het ip dat je pc heeft, meestal staat het hier dan ergens tussen

dat is het nadeel als je je linksys dynamisch instelt

ziet je speedtouch er zo uit

dan kun je onder home network zien welke aparaten allemaal aangesloten zijn op je speedtouch, hier is ook de linksys tussen en ook je pc.
Dus de ip adressen van je aparaten die je daar ziet uitproberen, daar moet hij ook tussen zitten.

Hi in je speedtouch hoef je niks in te stellen om je linksys in te gaan.

http://folk.ntnu.no/maartman/blog/wp-content/uploads/2006/11/dhcp_setup.png

op de afbeelding zie je onder network setup een ip adres ingevuld

hier vul je dan in jou geval
192.168.1.253
255.255.255.0 in

Wat nu je ip adres van je linksys is, word uitzoeken omdat je het op dynamisch ingesteld hebt. dan kan het eender welk zijn in je netwerk

probeer eens 192.168.1.2 tot het ip dat je pc heeft, meestal staat het hier dan ergens tussen

dat is het nadeel als je je linksys dynamisch instelt

ziet je speedtouch er zo uit

dan kun je onder home network zien welke aparaten allemaal aangesloten zijn op je speedtouch, hier is ook de linksys tussen en ook je pc.
Dus de ip adressen van je aparaten die je daar ziet uitproberen, daar moet hij ook tussen zitten.

ik ben eruit eindelijk:) 't probleem lag heel ergens anders.

ik kwam dus in geen geval meer in mijn router + mijn hele router in mijn pc netwerk helemaal niet meer voorkwam. dus: jouw instellingen teruggedraaid modem gewoon aangesloten op uplink poort-> in router dhcp aan-> static ip-> portforward utorrent op locaal ip van pc.

speedtouch-> portforward utorrent naar static ip linksys. en hier zat 't probleem; ik had hier voor de de hele toestand begon een verkeerd ip adres om utorrent te forwarden ingevoerd, ik dacht dus 't zelfde ip (logisch) in te moeten voeren als wat ik in de router in moest voeren, niet dus.

groet.

Laatst bewerkt:
vanuit je speedtoch poort forwarden naar je linksys (lan ip!!) en dan vanuit je linksys naar ip van je pc. et voila

vanuit je speedtoch poort forwarden naar je linksys (lan ip!!) en dan vanuit je linksys naar ip van je pc. et voila

precies. ik heb in mijn speedtouch utorrent geforward naar statisch ip in de router. en in de linksys geforward naar locaal ip van pc. et voila...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan