Speedtouch modem en wifi laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyber_tuur

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Berichten
9
Hallo,

Ik heb een laptop met ingebouwde wifi gekocht, maar hij kan het draadloze netwerk van mijn wireless speedtouch modem niet vinden. Hij vind wel andere beveiligde netwerken hier in de buurt, maar daar heb ik niks aan.

In het thomson menu http://10.0.0.138/index.htm op mijn desktop, hoe moet ik daar instellen dat mijn laptop het signaal van de wireless modem wel oppikt?
 
Ik begrijp dat je niet in je router kunt komen. Verbind dan eerst je laptop eens met een netwerkkabel met je router. Ga van daaruit naar je instellingen.

Is het een 2e hands router? Dan kan het zijn dat de vorige eigenaar de SSID broadcasting heeft uit gezet

Check of je SSID broadcasting aan staat. Als dat niet het geval is ziet je netwerkkaart je router niet. Je hebt dan eigenlijk een verborgen netwerk.
 

Bijlagen

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    16 KB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:
Hallo,

Het is een SpeedTouch 570/570i wireless modem en router in 1 die ik toen voor me desktop pc heb aangeschaft, om op me desktop pc draadloos te kunnen internetten. (dus niet 2dehands aangeschaft maar gelijk met kpn toen ik draadloos internet bestelde)

Nu zit ik achter de desktop pc en die is met een link/act draadloos met de modem is verbonden. De link/act is met software geinstalleerd.

De laptop die ik pas gekocht heb is een centrino laptop met een wifi-functionaliteit.

De wifi vangt het signaal van m'n draadloze wireless modem niet op, bij acer zeiden ze iets van dat ik een bepaalde poort van me wireless modem moet doorverwijzen zodat de wifi van m'n laptop het signaal wel oppikt.

Als ik het ip adres van me wireless modem op mijn desktop in internet explorer open, kom ik in het menu van thomson terecht (fabrikant speedtouch) waar ik allerlei dingen kan toevoegen/verwijderen/aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in het thomson menu bij whireless en dan radiochannels het kanaal gewijzigd van auto in 6, en dan vind hij op me laptop het netwerk wel.

Probleem opgelost hoop ik!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan